Inlägg från: DreamBitch |Visa alla inlägg
  • DreamBitch

Sobril & alkohol

Drick väldigt långsamt så känner du ju hur du reagerar. Hur man reagerar är ju väldigt individuellt men du blir ju inte kanonfull på en mun öl så ta det lugnt så går det bra.

• DreamBitch

Man riskerar inte andningsdepression om man dricker en eller två öl långsamt under en kväll.

• DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 07:19:49 följande:
    Det beror helt på vilken nivå ens tolerans ligger på. Det är dumt att säga sådana saker utan att ha någon saklig grund för det.
    Nej, det gör det inte. Även utan tolerans så riskerar man inte andningsdepression på dessa mängder. 1-2 öl utspritt över några timmar tillsammans med denna mängd sobril är inte livsfarligt på något vis. TS kan självklart bli betydligt berusad om denne dricker för snabbt men någon andningsdepression är det inte på tal om. Det krävs större mängder av både oxazepam och alkohol för att något sådant ska inträffa.
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 08:41:51 följande:
    Vad hemskt att du påstår sådant utan att veta vad du pratar om. Att ge skenet av att det skulle vara okej att blanda är riktigt hemskt.

Har som sagt inte påstått att man måste dö eller få andningsdepression bara för att man blandar, men det finns fler anledningar till varför det inte är bra. Dessutom brukar man vanligtvis inte chansa när det gäller ens liv.
    Du vet ingenting om mina kunskaper så bespara mig gärna dina gissningar.

Och för att citera dig: "Och riskera andningsdepression? Jaa, men jättesmart!" Detta var således vad jag svarade på.
    Om det vore livsfarligt att mixa alkohol och oxazepam skulle detta stå i fass. Som exempel så står det klart och tydligt i fass att man absolut inte ska mixa dexofen med alkohol. Något sådant står inte om oxazepam. Det som står är att oxazepam kan förstärka effekten av alkohol.
    Jag har aldrig påstått att man kan vräka i sig oxazepam och blanda hej vilt med mängder av alkohol men att smutta på en eller två öl under en hel kväll är inte farligt. Man måste ju självklart ta det lugnt och lyssna på kroppen.
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 13:39:40 följande:
    Jag gissar inte; du visar det väldigt tydligt i de svar du ger mig. det du gör är väldigt dåligt och det finns nog bara två alternativ; antingen är du lite sadistiskt lagd eller så förstår du inte vilka risker det finns med ovan nämna kombination.

Jag lämnar den här diskussionen nu, eftersom att det inte tillför mig någonting positivt att läsa om dessa kunskapslösa inlägg.
    Återigen undanbeder jag mig dina amatöranalyser av mig då du inte har fakta nog att uttala dig i ämnet.
    Intressant att du gång efter annan antyder att du kan så mycket och ändå väljer du att lämna diskussionen. Varför inte stanna kvar och förklara för ts vad det är som gör det så livshotande? Tror att det skulle ge lite mer än att bara skriva "det är dumt" och "du kan dö".
    Jag kan iallafall backa upp mina uttalanden med både erfarenheter OCH svar från flera läkare.
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 13:58:37 följande:

Källhänvisning på de svaren.
    Lite svårt att lämna källhänvisning på något som mina läkare har  sagt till mig. Annars hade jag gjort det.
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:02:16 följande:

Då har du bara ord mot ord..? Inga konkreta bevis att lägga upp här?
    Självklart är detta ord mot ord. Annars hade ju aldrig diskussionen ägt rum från första början.
    Det är ju helt enkelt upp till ts att bestämma vem hon tror på. Inte så mycket att göra åt den saken. Det enda jag kan säga är vad mina läkare har sagt till mig samt min erfarenhet i frågan.
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:10:10 följande:

Ja dui har ju din tro o får bli salig på den.Det betyder inte per automatik att det är det rätta
    Det är så sant. Precis som ni har er tro.
    Men någon av er kanske har någon källhänvisning som visar att ni har rätt och jag har fel? Att normaldos oxazepam och 1-2 öl utspritt på en hel kväll skulle vara livsfarligt.
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:15:44 följande:

Behövs ingen källhänvisning..om man har ett sunt förnuft
    Det är ju knappast något hållbart argument. Det är till och med ett sämre argument än vad jag har. :)
    Har man ett sunt förnuft och någon som helst kunskap i vad sobril är för en slags bensodiazepin så vet man att det inte medför livsfara att dricka två öl.
    Men som sagt. Jag överlåter till ts att bilda sig en egen uppfattning nu.
  • DreamBitch

Jag vet inte om man framstår som särskilt trovärdig när man radar upp diverse läkemedelsnamn utan att tyckas veta att dom flesta innehåller samma verksamma substans. :)

Svar på tråden Sobril & alkohol