Inlägg från: DreamBitch |Visa alla inlägg
  • DreamBitch

Sobril & alkohol

ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:50:19 följande:

Jag är i gott sällskap....ser jag just
    Där har du fel. Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag till en början har använt mig av läkemedelsnamnet för att fortsättningsvis använda mig av den verksamma substansen, för enkelhetens skull. :)
    solosss skrev 2013-02-13 14:53:50 följande:
    Asså, varför tjafsar ni så jävla mycket i den här tråden? Fass skriver inte ut i bipacksedeln att man kan dö av en överdos, just för att benso är för folk med grov ångest och panikattacker, och de flesta är suicidala. De skriver heller inte ut på mediciner som är opiumbaserade, innehåller amfetamin osv bara för att folk inte ska veta hur jävla farligt det egentligen är så man inte ska få vatten på sin självmordskvarn, Jag har en kompis som blev förlamad och fick en hjärtattack pga bensoöverdos, han mår rätt ok nu men GE FAN i att blanda piller och alkohol. Fattar inte att det ens är nåt att diskutera? 
    Ingen har påstått att det skulle stå i någon bipacksedel. (Även om det faktiskt står i bipacksedeln på tex dexofen att den absolut inte får blandas med alkohol. Sådan viktig information måste stå.) Men om vi ponerar att det inte skulle stå på bipacksedeln så står det trots allt i "fass för förskrivare".
    Och fortsättningsvis så har vi inte pratat om någon överdos.

• DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 15:10:54 följande:

Ja ja....jag är iaf i gott sällskap
    Absolut. Det finns många som inte vet att tex zopiklon och imovane är samma sak.
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 15:15:21 följande:

Jag ser du säger det.Men nu avsåg jag trovärdigheten i andra inlägg
    Är beredd att hålla med dig även där.
  • DreamBitch
    solosss skrev 2013-02-13 15:59:57 följande:
    Men och? Man ska inte blanda läkemedel och alkohol även om man tar sin dos och ingen överdos, punkt slut. Skiter i vad du skriver om bipacksedlar. Förstår inte varför du sitter och propagerar för det. Det är väl det ts handlar om? 
    OnT: Mixa inte. Mixa inte. Blanda inte. Gör det inte. PUNKT 
    Men stopp nu. Det var du som drog upp bipacksedlar och överdoser så tagga ner.

• DreamBitch
    solosss skrev 2013-02-13 16:14:29 följande:
    Tycker bara att det är dåligt att folk säger att det är ok att blanda alkohol och droger (tunga läkemedel). Det är uppenbart att ni inte har erfarenhet av bensodiazepiner.
    Orkar inte ta samma diskussion en gång till.
    Och jag undrar om du verkligen har läst det jag har skrivit? Jag har ingenstans påstått att det är fritt fram att supa hejdlöst. Det enda jag har skrivit är att hon utan problem kan ta en eller två öl om hon dricker långsamt och lyssnar på kroppen.

• DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 16:21:44 följande:

Du ansvarar för ev följder?
    Om det får dig att må bättre så absolut.
  • DreamBitch
    solosss skrev 2013-02-13 16:27:58 följande:
    Jag uppfattade det så, så jag tror andra gör det också. Jag förstår nu vad du menar, men tror inte folk tar det på allvar. En öl är en för mycket, och tusen öl är inte tillräckligt. Asså, förlåt, jag ör själv veck på xanor just nu men jag hoppas du fattar vad jag skriver... bärs och benso = dålig idé. Benso = ok, alkohol = ok, men icke tillsammans. Möjligtvis en mellanöl, men 30 mg sobril är rätt mkt spec om hon precis börjat med det. 
    Som jag har förstått det så är detta inget nytt för henne. Har fattat det som att hon har ätit oxazepam ett tag.
    Kanske att dom inte har läst vad jag har skrivit men det är ju inget jag kan påverka. Jag har tydligt sagt att hon kan ta en eller två öl och att hon ska dricka långsamt så att hon känner hur kroppen reagerar.
    Uppfattade det även som att ts inte hade tänkt supa ner sig. I vilket fall är det enda jag har sagt att en eller två öl under en hel kväll inte är någon fara. Något annat ansvarar jag inte för.
    Och jag förstår vad du skriver. :)
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:18:09 följande:
    ojojojoj va många olika svar man fått, man ingen har svart på om man jag kan ta 10mg kl 7 eller 8 på morgonen, å sen skippa resten, då det kommer bjudas på saker till maten, jag har ätit sobrilen under en lång tid, och är van vid min dos, men undarar om den som jag tar på morgonen,innan festen är kvar under hela dagen å kvällen i kroppen. eller om den hinner gå ur.
    Halveringstiden är 10 timmar och eftersom du tar dom regelbundet så kommer du ha det i dig vare sig du tar det på morgonen eller inte. Om du känner att du vill dricka så drick långsamt, kan inte poängtera det tillräckligt. Känn efter hur kroppen reagerar och lyssna på den.
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:24:03 följande:

tack för svaret, du värkar kunna mycket om det här
    Det beror nog på vem du frågar :)
    Men om det är första gången du ska dricka tillsammans med oxazepam så tycker jag inte att du ska ställa in dig på någon fylla. Och dricker du för fort så kan det bara smälla till så är du helt väck och det vill du inte vara med om.
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:36:57 följande:

ok men om jag inte tar sobrilen alls denna dag då kan jag drick mig berusad då på kvällen, blir ju så orolig av att som skriver om hjärtstille stånd å andingsdepresson å att man kan då och så vidare :(
    Alltså, även om du inte skulle ta någon sobril alls den dagen så har du det fortfarande i kroppen. Har man aldrig druckit alkohol med benso i kroppen så ska man inte supa. En eller två öl under en kväll men inte mer när du inte har en aning om hur din kropp reagerar. Benso och alkohol i kombination kan göra märkliga saker med en människa. Du kan bli väldigt aggressiv tex och du kan få minnesluckor som sträcker sig över hela kvällen och göra dom mest märkliga saker som garanterat kommer ge dig en sjuk ångest dagen efter. Så nej, jag skulle inte rekommendera någon fylla.
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:45:42 följande:

men jjag kan inte dö va??? å gud va jag mår piss när jag tänker på detta
    Kan kan du alltid. Du har ju ingen aning om hur du kommer att reagera och jag kan inte heller svara på det. Det kan ingen. Och det är inte värt det. Ta din fylla den dagen du inte behöver sobril längre.
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 18:29:47 följande:
    Jag har redan informerat om vad kombinationen sobril + alkohol kan orsaka för komplikationer. Att du sedan inte klarar av att ta åt dig av den information jag delar ut är något som får stå för dig. Jag kan inte ta ansvar för vad du gör, men jag kan be dig att sluta ge felaktiga råd (för jag hoppas ju att du gör det här av misstag och på grund av din okunskap, för annars är du ju ond!).
    Börjar tröttna på dina konstanta påhopp.
    Det du har skrivit har inte varit relevant till ts frågor. Det du påstår kan hända kan inte hända i dom doser som det handlar om här.
    Och nu betackar jag mig från fler inlägg av dig. Kommer i fortsättningen ignorera dig, ond som jag är.
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 19:21:59 följande:

Alkoholen är alltså viktigare än att kunna hantera en p0anikångestatack?
    Skall du köra bil el åker du tåg/buss? 
    Men på vilket sätt är detta relevant för frågeställningen?
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 19:42:19 följande:

Kram på dig
    Lika relevanta svar som vanligt?
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-14 20:41:13 följande:

Tack Malin Läste på fass att det som kan hända är att sobrilen kan öka sin efekt. Inget om att det är faligt och attan kan sluta andas.
    Fast det är tvärtom. :) Oxazepam kan öka effekten av alkoholen. :)
  • DreamBitch

Ochdet du ville ha sagt var?

Självklart måste fass ta upp ALLA möjliga interaktioner. Däremot tar fass inte tydligt upp vilka mängder av dessa olika preparat som behövs för att dessa biverkningar ska uppkomma. Inte heller tar fass upp hur en van användare av sobril reagerar på olika kombinationer. Således kan man inte bara bara läsa fass och få en klar bild. Det är många aspekter som bör tas i beaktan.

Svar på tråden Sobril & alkohol