Inlägg från: ex ungue leonem |Visa alla inlägg
  • ex ungue leonem

varför måste du dricka alkohol?

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • ex ungue leonem
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-12 19:03:46 följande:

ja varför det va en bra fråga. dom bjuder på det till maten

Det innebär inte att du måsted dricka det då du medicinerar.Ta med dig alkoholfritt om de inte har det.Annars har de säkert mineralvatten
  • ex ungue leonem
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-12 19:08:18 följande:
    Men det står ingen stanns att det är livsfaligt, om det skulle va det skulle ju fass skriva det eller hur???

Men använd ditt sunda förnuft.Alkohol o Sobril...behöver du ens tveka att inte dricka.Vilket är viktigast..din hälsa el alkoholens effekt?
  • ex ungue leonem
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-12 19:23:23 följande:

tack, ja jag får hoppa sobrilen, men om jag tar 10mg på morgon, å dricker på kvällen när den gott ur är vel ingen fara??? är bara så jävla rädd att få mina panikånget attaker :(

ta medicinen o skippa alkoholen..den är väl inte så viktig? Du är ju dessutom rädd för panikångestatacker
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 13:57:32 följande:
    Återigen undanbeder jag mig dina amatöranalyser av mig då du inte har fakta nog att uttala dig i ämnet.
    Intressant att du gång efter annan antyder att du kan så mycket och ändå väljer du att lämna diskussionen. Varför inte stanna kvar och förklara för ts vad det är som gör det så livshotande? Tror att det skulle ge lite mer än att bara skriva "det är dumt" och "du kan dö".
    Jag kan iallafall backa upp mina uttalanden med både erfarenheter OCH svar från flera läkare.

Källhänvisning på de svaren.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:00:05 följande:
    Lite svårt att lämna källhänvisning på något som mina läkare har  sagt till mig. Annars hade jag gjort det.

Då har du bara ord mot ord..? Inga konkreta bevis att lägga upp här?
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:08:44 följande:
    Självklart är detta ord mot ord. Annars hade ju aldrig diskussionen ägt rum från första början.
    Det är ju helt enkelt upp till ts att bestämma vem hon tror på. Inte så mycket att göra åt den saken. Det enda jag kan säga är vad mina läkare har sagt till mig samt min erfarenhet i frågan.

Ja dui har ju din tro o får bli salig på den.Det betyder inte per automatik att det är det rätta
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:14:39 följande:
    Det är så sant. Precis som ni har er tro.
    Men någon av er kanske har någon källhänvisning som visar att ni har rätt och jag har fel? Att normaldos oxazepam och 1-2 öl utspritt på en hel kväll skulle vara livsfarligt.

Behövs ingen källhänvisning..om man har ett sunt förnuft
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-13 14:23:54 följande:
    Om det skulle vara så känsligt så skulle stora varningstexter pryda fass vilket det inte gör.
    Det finns mediciner där man ska inte ens så mycket som tänka på en droppe alkohol men sobril hör inte till.

Sunt förnuft var det, är det när man läser text som inte finns och målar fan på vägen?

Sunt förnuft är även att man inte dricker alkohol till sådan medicin.Trots att det inte står varningstext skrivet med versaler
Svar på tråden Sobril & alkohol