Inlägg från: Anonym (snabba svar!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2013-02-12 18:47:47 följande:
    Tycker inte att det låter som en bra idé och blanda tabletter och alkohol överhuvudtaget!

När det är ju sant, jag har har panikångest dagilgen tyvärr :( å jag vill inte ha dom så jag vet inte hur jag ska göra
  • Anonym (snabba svar!!)
    Sheyen skrev 2013-02-12 18:49:29 följande:
    Du ska absolut inte blanda bensodiazepiner med alkohol. Det är faktiskt livsfarligt! Det finns folk som har dött när de gjort så. Du riskerar att få någonting som heter "andningsdepression", vilket innebär att andningscentrum i hjärnan slås ut, så att du inte kan andas och därmed riskerar att avlida. Om du överlever kommer du att ha minnesluckor och annan skit. Det är inte nyttigt att blanda och du borde undvika detta.

men det som är så skumt är varför står det inte då i fass????
  • Anonym (snabba svar!!)
    Du ska absolut inte blanda bensodiazepiner med alkohol. Det är faktiskt livsfarligt! Det finns folk som har dött när de gjort så. Du riskerar att få någonting som heter "andningsdepression", vilket innebär att andningscentrum i hjärnan slås ut, så att du inte kan andas och därmed riskerar att avlida. Om du överlever kommer du att ha minnesluckor och annan skit. Det är inte nyttigt att blanda och du borde undvika detta.

Men om jag tar bara på morgonen då?? jag brukar gå upp vid 7
  • Anonym (snabba svar!!)
    Loriyana skrev 2013-02-12 18:53:22 följande:
    Hur stor dos sobril tar du?

10mg 3 dagligen
  • Anonym (snabba svar!!)
    ex ungue leonem skrev 2013-02-12 19:01:03 följande:
    varför måste du dricka alkohol?

ja varför det va en bra fråga. dom bjuder på det till maten
  • Anonym (snabba svar!!)
    Loriyana skrev 2013-02-12 18:57:45 följande:

Det är en rätt hög dos, personligen hade jag inte blandat det med alkohol. Möjligen om du tar en tablett på morgonen, men absolut inte fler tabletter under dagen.

Kan du inte ringa och fråga din läkare?  

så hög dos är det inte sobrilen ligger på 5mg 10mg 15mg och 25mg, jag har försöt få tag i min läkare men han är borta hela veckan :(
  • Anonym (snabba svar!!)
    Men det står ingen stanns att det är livsfaligt, om det skulle va det skulle ju fass skriva det eller hur???
  • Anonym (snabba svar!!)
    Sheyen skrev 2013-02-12 19:12:30 följande:
    Det är livsfarligt och du verkar vara långt ifrån kunnig vad gäller läkemedel och droger, vilket gör det hela än mer oroande.

Men jag tänker inte tjata på dig. Jag känner inte dig. Du gör exakt vad du vill, oavsett vad jag säger, så go for it, om du tycker att det är värt att chansa. Det är dock en riktigt dum idé. Jag säger inte att du garanterat kommer att dö, men du äventyrar ditt liv något enormt - du skulle bara veta...

tack Hjärta
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (DUMT!) skrev 2013-02-12 19:18:53 följande:
    Jag har tagit sobril med alkohol, första starkölen kan du dubbla med 3. 
    Så dricker du totalt 5 starköl x 3 = 15 i effekt. 

För min del går det inte o dricka, jag blir dum i huvudet, får grova minnesluckor. Dvs minns inte ett piss. 

Tycker att antingen tar du din dagliga dos men då är det noll alkohol eller så hoppar du över en dag.
    Det är farligt att blanda piller med alkohol! 

tack, ja jag får hoppa sobrilen, men om jag tar 10mg på morgon, å dricker på kvällen när den gott ur är vel ingen fara??? är bara så jävla rädd att få mina panikånget attaker :(
Svar på tråden Sobril & alkohol