bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
Om allt går bra, så får jag o min pojkvän en bebis 1 oktober . Plussade i fredags :D hur går det för er och hur gamla är ni? :)
Jag fick två starka plus i torsdags, var tvungen att göra två test för jag trodde inte att det var sant och i fredags köpte jag ytterligare ett test fast digitalt denna gång och när Gravid dök upp i rutan började jag äntligen inse att det faktiskt var sant haha :) Är helt överlycklig men kan fortfarande inte fatta att det är sant!
Jag ringde och bokade tid hos barnmorskan så det är gjort och om allt går som det ska så är BF den 1 oktober :)
Grattis till alla er som plussat och ett stort lycka till till er andra!
Idag hände något konstigt, och lite pinsamt....fast ändå inte. Äh. Låt mig berätta istället
Sent i förmiddags så var jag på toa och hade känslan av att jag var varm i hela ansiktet. Tittade mig i spegel och jodå, lite lätt rödflammigt var det. Inte mycket men så jag kunde se det. En kollega kom in samtidigt och jag frågade henne om jag såg röd ut. Hon sa "ja lite, har du feber?" och kände på min panna för att konstatera att ja, varm var jag.
Hon frågade hur jag mådde men jag var inte varm eller febrig annars, bara varm i ansiktet liksom.
Då säger hon "Du är inte gravid då?? Så där hade min kompis strax innan hon fick reda på att hon var gravid!"
Och jag ba: "Nää det tror jag inte". Hon tittade på mig och sa "Vadå tror? Vet du inte? KAN det va så eller va?".
Skrattade bort det och gick. Faaaan jag har så dåligt pokerface... Inte för att jag vet att jag är gravid, men det KAN ju vara så. Och jag HOPPAS ju det. Men åååh, när jag väl blir graid så kommer jag ju inte kunna hålla det hemligt för nån, speciellt inte om nån frågar rätt ut som hon gjorde...
Ps. Vad tror ni om detta "symptom"?
Jag och min sambo plussade förra lördagen, och har idag gått in i vecka 6.
Herrregud vad livet kommer förändras, men oj vad spännande det är :)