PolyPond skrev 2013-01-15 20:36:54 följande:
Det är ingen som hindras från att ha bröllopsceremonier. Det jag talar om är vilka som utfärdar det juridiska avtalet. Det är ett väldigt vanligt förfarande i många länder.
Dokument för samtyckande är naturligtvis något som skulle behandlas i samband med att man söker äktenskapslicens. De som är gifta när de kommer hit får naturligtvis fortsätta vara det. Allt annat är bisarrt.
Det här är en sådan fråga som är så pass politiskt inkorrekt att den till och med lurar hem partiledaren för Centern från semestern. Det är rent humoristiskt att du kallar min ståndpunkt PK.
Det är du som talar om tvång, inte jag. Om du kontaktar föreningen jag länkade till så kan du få lära dig någonting.
Varför ska det tas bort bara för att du som minoritet på lagligt sätt vill rättfärdiga ditt val i livet?
Så egentligen bryr du dig inte om gruppen lagen kommer slå hårt på?
Att börja dalta med minoriteter och alla deras knasiga åsikter/krav är PK i dagens Sverige. Ja.
Nu frågade jag dig om du tycker pederasti-förhållande ska vara lagligt eller inte? Det är också någon form av månggifte. Vad sägs? Du snackade om att du förespråkar frivillighet. Det gör jag också.
Vill du inte se att legalisering av månggifte är som att öppna pandoras ask och vill du inte se att du med din ståndpunkt gör det möjligt för många kvinnor att hamna i en fruktansvärt knipa så tänker jag köra med samma taktik.