vad anser ni om månggifte?
Dorian Ertymexx skrev 2013-01-17 12:34:16 följande:
3. Ursäkta? Peka gärna ut för mig vart vi skriver att vi ska slopa alla kontroller, alla kontrollorgan och alla kvinnofridsorganisationer. Det ironiska är ju att du missar poängen - du kan REDAN "importera" en sexslavshustru (eller någon du inte ens behöver vara gift med). Men den personen kan, om denne lyckas bryta sig fri, ALDRIG SKILJA SIG i nuläget, eftersom hon (eller han) INTE ANSES VARA GIFT I LAGA MENING. Att tillåta flersamt äktenskap skulle alltså ÖKA detta offers rättigheter och skyddsnät. Jag har skrivit detta flera gånger nu, förstår du vad jag säger till dig?Kvinnor från Mena kommer oftast hit som någons dotter/syster (som kräver en hel del pappersarbete och många skiter i det även om det förekommer många fall varje år) och sticker så fort dem får chansen till det. Tror du någon av dessa bryr sig om pengar och att dra arslet inför rätta? Nu är du bra naiv.
Thai-kvinnorna måste vara gifta om dem ska få komma in i landet. Så då har dem skyddet du snackar om.
Vad gäller balkan sex-slavar så tror jag inte halickerna tar bilen till kyrkan och viger dessa flickor om det var det du trodde och det var inte den gruppen jag hade iåtanken heller.
(Jag har linser. Jag är inte blind älskling.

Tar resten sen....