• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Anonym (enkvinna)

Sm kvinna måste man vara beredd på att stå med hela ansvaret när det skaffas barn hur fint allt verkar vara. Detta sätt suger till viss del, visst man ska inte behöva tvingas att ta hand om något man inte vill ha, kvinnan har ju rätten att ta beslut om att behålla eller ej, men att männen bara kan fly undan är också helt sjukt. det är ett problem som strider emot två sidor, att inte tvinga en annan individ till något men samtidigt också måste ta sitt ansvar.. tror inte du kan stämma pappan, det här är ju inget jobb avtal, det har dessutom alltid sett ut såhär att kvinnan måste vara beredd att hon kanske får ta största lasset själv.
    Det är såååå tråkigt, pappan missar ju otroligt mycket och barnet missar en viktig bit av sitt liv.

• SupersurasunkSara
    Anonym (enkvinna) skrev 2013-01-14 01:32:35 följande:
    Sm kvinna måste man vara beredd på att stå med hela ansvaret när det skaffas barn hur fint allt verkar vara. Detta sätt suger till viss del, visst man ska inte behöva tvingas att ta hand om något man inte vill ha, kvinnan har ju rätten att ta beslut om att behålla eller ej, men att männen bara kan fly undan är också helt sjukt. det är ett problem som strider emot två sidor, att inte tvinga en annan individ till något men samtidigt också måste ta sitt ansvar.. tror inte du kan stämma pappan, det här är ju inget jobb avtal, det har dessutom alltid sett ut såhär att kvinnan måste vara beredd att hon kanske får ta största lasset själv.
    Det är såååå tråkigt, pappan missar ju otroligt mycket och barnet missar en viktig bit av sitt liv.

Ja det kan aldrig bli jämlikt hur gärna man än skulle vilja. Man kan aldrig tvinga en kvinna till abort, av uppenbara skäl, men likväl kan man inte tvinga en man att bli en närvarande pappa.
    Den som hamnar i kläm är barnet.
  • SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2013-01-14 00:40:05 följande:

i så fall är det inte heller rätt att ts tvingades att bli förälder.  Mitt i halva graviditeten kom hennes ex på att han inte ville bli förälder längre, och därmed tvingar henne att bli föräder då hon inte längre kan göra en ev abort.
    Det finns möjlighet till att adoptera bort barnet. Det finns en uppsjö av villiga föräldrar som bara längtar efter ett HELT barn. Inte minst alla homosexuella män som inte har möjligheter till annat än inhemsk adoption eller surrogatmamma/delat föräldraskap med en/två kvinna/or.
  • jimbo82

Det finns kvinnor som drar o lämnar barn med pappan oxå. !!!

• SupersurasunkSara
    jimbo82 skrev 2013-01-14 07:10:36 följande:
    Det finns kvinnor som drar o lämnar barn med pappan oxå. !!!
    Självklart, men det är en annan tråd. I denna handlar det om en TS som antingen har tråkigt och vill röra runt lite i FL´s pkgryta eller en mamma som inte riktigt har förstånd att förstå att det hon vill ar meningslöst.
  • jimbo82

Det var nån som påstod att som kvinna måste man vara beredd på att vara själv med barn men det gäller ju inte bara kvinnor ! Ja TS har tråkigt , jag sa tidigt i tråden att det var så !

• SupersurasunkSara
    jimbo82 skrev 2013-01-14 07:19:36 följande:
    Det var nån som påstod att som kvinna måste man vara beredd på att vara själv med barn men det gäller ju inte bara kvinnor ! Ja TS har tråkigt , jag sa tidigt i tråden att det var så !
    Ja, men ska man se det krasst så är det 'enklare' för en man, han kan bara säga tak och hej, men en kvinna måste gå igenom en process med adoption och allt vad det medför. Som kvinna är det helt andra känslor som rör sig inuti också, det går inte att komma ifrån att graviditeten och födseln av barnet är mer påtagligt för en kvinna.
  • Ramborg
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 00:53:36 följande:
    Men "pappan" är ju REDAN förälder oavsett vad han tycker om det och barnet går inte att få ogjort. Man kan dock inte tvinga en förälder till nåt annat än att betala underhåll för sitt barn enligt dagens lagstiftning. Men det är inte det frågan handlar om för mig. "Pappan" får göra precis som han vill med sitt liv. Det är inte min sak att diktera vilken sorts relation han skapar till sitt barn. Däremot är det min rätt att stämma honom för att ha brutit vår överenskommelse om att ta hand om barnet tillsammans. Om jag lyckas driva igenom frågan i domstol och vinner kommer mitt barn dessutom gynnas indirekt genom att hushållets privatekonomi förbättras och barnet därmed också får högre levnadsstandard.

Stämma kan man ju. Men jag undrar fortfarande hur du har tänkt angående dina yrkanden och dina bevis. Exakt vad är det du påstår i rätten?
    42.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 01:11:04 följande:
    Rak fråga: Vill du bara ha HALVA BARNET?

Vilken del då? Vänstra eller högra sidan?
  • Lingonflickan
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 00:53:36 följande:

Men "pappan" är ju REDAN förälder oavsett vad han tycker om det och barnet går inte att få ogjort. Man kan dock inte tvinga en förälder till nåt annat än att betala underhåll för sitt barn enligt dagens lagstiftning. Men det är inte det frågan handlar om för mig. "Pappan" får göra precis som han vill med sitt liv. Det är inte min sak att diktera vilken sorts relation han skapar till sitt barn. Däremot är det min rätt att stämma honom för att ha brutit vår överenskommelse om att ta hand om barnet tillsammans. Om jag lyckas driva igenom frågan i domstol och vinner kommer mitt barn dessutom gynnas indirekt genom att hushållets privatekonomi förbättras och barnet därmed också får högre levnadsstandard.
    Och när du förlorar...
    Puss!!
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!