• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • 059

Min första mens efter mf var konstig. Mest brun, mkt mindre än vanligt och höll på i 2 dagar knappt (vanliga är typ 5 dagar med mkt blod). Så var en mini-mens första efter mf.

• majsan2012

Jag hade som sagt småblödningar en vecka först. Typ bara lite när jag torkade mig. Sen kom det som en flod under natten. Vaknade upp med grym grym mensvärk. Sen var det rätt kraftigt ungefär 5 dagar och lite mer än en vecka senare så var det slut. Den här andra mensen som jag precis avslutat har varit mer normal. Kom igång direkt när den nu väl kom och sen har den varat ungefär 5 dagar.
    Hoppas du får svar på vad din kropp håller på med snart. Vet hur jobbig ovissheten är. När jag blödde vid mitt missfall var jag så tidigt i graviditeten så jag fick vänta nästan två veckor på VUL. Det var helt omöjligt att vänta fast det gick ju såklart. Även om det inte blev något bra besked sen såklart!!

• majsan2012

Bra att ha flera gyn att välja mellan 059. Själv bor jag i småstad så här finns bara en och närmsta stad är 7 mil iväg... Så jag måste ha haft tur eftersom de var bra!! :)

Hur känns det nu 059? Kan du vara glad eller tar oron över?!

• 059

Jag är försiktigt glad. :) Eller klart att jag är glad, men försöker inte ha några förväntningar (lätt, NOT!). Men vill göra VUL veckan före jul. Då vet jag om det blev nåt denna gång. Ska vara i vecka 7-8 då, så om det finns bebis ska det synas. Kommer att vara dödsnervös!

• kohler12

bim+1 ingen mens inget plus ännu

ibland hoppas man att mensen ska komma skulle känna mig dum mot min lillasyster som förlorade sitt lilla knyte idag i v12 o sen att jag blir gravid o går hela vägen men inte hon

någon som förstår vad jag menar 

• majsan2012

Kohler12:
    Jag kan relatera till det du skriver om din syster fast jag var på andra sidan av det. När jag berättade för min närmsta kollega om mitt missfall precis när det hänt så svarade hon med att berätta att hon var gravid också. Sjuuukt jobbigt att få det beskedet så. Men inte känner jag så här i efterhand att det är på nåt sätt hennes fel eller att jag beskyller henne annat än att ha varit osmidig för att berätta det just då. Sen är det ju jobbigt nu när hennes mage börjar synas å de... Men så är det ju... Livet är orättvist ibland. Ibland mot en själv och ibland mot någon annan. Så sammanfattningsvis så tycker jag inte du ska ha ångest. Hoppas hoppas, för det gör jag :)!
    Har du testat nåt?!

• idape

Tack för era svar! Har ingen annan att fråga så det är så bra att fråga er som har erfarenhet! Tack igen. Då kan det ju vara mensen då! Har börjat få ont i brösten nu oxå. Får avvakta ett par dagar. Kram

• majsan2012

Det ger sig säkert!! Finns här som stöd! Det behöver vi allihopa i perioder. Det är därför fl finns

• kohler12
    majsan2012 skrev 2012-11-21 21:01:23 följande:
    Kohler12:
    Jag kan relatera till det du skriver om din syster fast jag var på andra sidan av det. När jag berättade för min närmsta kollega om mitt missfall precis när det hänt så svarade hon med att berätta att hon var gravid också. Sjuuukt jobbigt att få det beskedet så. Men inte känner jag så här i efterhand att det är på nåt sätt hennes fel eller att jag beskyller henne annat än att ha varit osmidig för att berätta det just då. Sen är det ju jobbigt nu när hennes mage börjar synas å de... Men så är det ju... Livet är orättvist ibland. Ibland mot en själv och ibland mot någon annan. Så sammanfattningsvis så tycker jag inte du ska ha ångest. Hoppas hoppas, för det gör jag :)!
    Har du testat nåt?!
    tack, 
    är på bim+2 nu så hoppet är kvar  
  • idape

Hej! Hur har ni det mina vänner? Jag har inte blött mer, bara brunt och har nu fått ont i brösten på samma sätt som när jag var gravid så tror banne mig jag redan kan vara det igen! Ska testa på måndag eftersom jag inte kan se innan. 
    059 - Hur går det för dig med din graviditet? Känns det bra nu? Kram Ha nu en trevlig helg allihop!! 

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!