• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • idape

Har tagit test. Det är positivt sen missfallet för 3½ v sedan. Så kan inte se nåt där.
    Kan ju vara mensen då som kommer. Men hade molvärk i 5 min och nu verkar blödningen avta. Märker väl nu i dagarna då. Vill bara få ett slut på ovissheten. Har dock  inte ont i brösten som jag har vid mens. Hade du det? Blev mensen som vanligt första gången? 

• majsan2012

Idape:
    Jag hade småblödningar till och från under en veckas tid innan min mens kom första gången efter mitt mf. Småblödnigarna startade ungefär 4 v efter mf. Du får nog helt enkelt vänta och se... Så kommer säkert mensen igång snart! Men låter ju klart lite lurigt att det fortfarande är plus på tester! Har du varit hos gyn efter mf och fått kollat att allt såg ok ut?!

• idape

Majsan - Tack för ditt svar.  Nej, jag har inte varit och kollat så allt såg ok ut. Trodde ju det. Dom sa hade jag inte ont och inte blödde så behövdes det inte. Innan man får komma dit ska man ju vara jättedålig verkar det som. Jag skulle avvakta och se om jag testade positivt 1 v till. Annars gå privat och göra vul.
    I dag har blödningen försvunnit och det är nu brunt. Så jag hoppas det var ett nytt ägg som fäste. Men får avvakta och se, även att denna ovissheten i snart en månad tar kål på mig. Jag vill bara vara gravid eller veta att jag inte är det så jag kan ta ett glas vin nu!

• 059

idape: Kan du inte ta digitala test och se om de ökar/minskar då? Så gjorde jag efter mitt senaste missfall. Först stod det GRAVID 3+ i evigheter, men så småningom blev det GRAVID 2-3 och sedan GRAVID 1-2 och till sist INTE GRAVID. Tyckte att det var ett smidigt sätt att se om det ökade eller minskade.

Har du tagit något digitalt? Vad står det i så fall? Om det står gravid 1-2 eller gravid 2-3 är det ju lätt att se om det ökar eller inte, om man tar ett till test någon vecka senare. Om det står gravid 3+ är det ju knepigare förstås, då kan det ju vara en ny graviditet och att de gamla hormerna inte hunnit gå ner. Då är det bara att boka tid hos en privat gyn och göra ett VUL. Jag har i alla fall inte haft problem att få tid hos en privat gyn för att göra VUL, räckte med att jag sa att jag ville göra ett (hade iofs haft lite blödning, men vårdcentralen hade sagt tvärnej för en så liten blödning).

:)

• majsan2012

Samma här som 059. Har grymt bra erfarenhet genom allt det här av mitt privata gyn i min stad. Riktigt omtänksamma och tar hellre in en och låter en få se en gång för mycket bara för att man ska känna sig lugn! Så håller med... Kolla om det finns något där du bor och ring å hör! Det låter väldigt mysko!!

• 059

Och be läkaren att göra ett prov på hur mkt hcg du har också! Så kan man göra ett sådant igen veckan efter att jämföra med. Då ser man ju verkligen om hcg:t ökar eller minskar. Fast om det är ett tydligt VUL så behövs det kanske inte, om läkaren direkt ser läget där inne. Hur som, boka tid! :)

• 059

Har förresten testat mig igenom 3 olika gyn-mottagningar där jag bor. Detta var dock inte medvetet. Men vid första missfallet tog jag den gyn som hade tid snabbast. Tyckte inte alls om det stället. Sen den 2a var bra, men var himla mkt inne på att allt tar sin tid och låt missfallet komma ut av sig självt (tog 6 månader btw, fruktansvärt). Så när jag skulle göra VUL vid 2a graviditeten (som också var en tom säck i ca vecka 9-10), tog jag en 3e gyn. Och då hittade jag en lugn, trygg, lyssnande och bra gyn. Så det kan ta tid att hitta en bra privat gyn också. Han skrev direkt en remiss för skrapning, eftersom jag sa att Cytotec tar jag inte igen! Och han gav mkt bra info och dessutom expert på fertilitet.

Så honom ska jag boka inför kommande VUL för att de om vi denna gång lyckats tillverka mer än bara en säckjävel (som jag och maken kallar dem, blivit ett uttryck i all sorg och min ilska varför min kropp inte bara kan göra en bebis som vi längtar så efter, "vi är skitbra på att tillverka säckjävlar i alla fall").

• 059

... för att SE om vi lyckats... Skulle det förstås stå... :)

• idape

059 - Tack för ditt svar! Ja, detta är väldigt konstigt. Men just nu är det ett svagt streck på stickan. Vilket kan betyda gravid 1-2 typ om jag tar digital. Då kan jag ju inte veta om det är en ny graviditet eller hcg kvar sen innan. Så jag måste helt enkelt avvakta och se nästa vecka om strecket är starkare och ska då ta ett digitalt och se vad det står eller om strecket är borta helt. Tack för ni hjälper mig! Kram
    Hur var er första mens då efter missfallet? Kraftig eller sparsam? 

• idape

Hur kände ni innan första mensen? Ont i magen? Ont i brösten? Var det som vanligt eller var nåt annorlunda? 

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!