• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • isa isa

Skriver från mobil oftast förresten det är därför all text hamnar i en enda massa. Sorry!

• 059

Har inga barn sedan tidigare.

Jag kommer inte ringa och boka tid för inskrivning förrän jag sett att det finns ett foster. Lärde mig efter 1a MA då jag både hann vara på första samtal och hälsolära innan MA konstaterades. Jag gör ju VULet hos en privat gyn, så det hör inte ihop med inskrivning hos Barnmorskemottagningen. Tänker höra av mig dit i v 10-11 om allt sett bra ut till dess. Tänker göra 2 VUL innan inskrivning, hos min privata gyn.

• isa isa

Jaha va bra, jag har ännu inte ens tänkt på att man kan göra så. Låter som du har en bra plan där! Vad kostar det att göra ett VUL hos en privat gyn?

• 059

300 kr/gång tror jag. Haft frikort det här året så var länge sen jag betalade. Man kommer snabbt upp i den summan med 2 MA och massa gynbesök och skrapning. Efter 900 kr kostar det inget 1år framåt.

• idape

059 - Det låter som en väldigt bra plan!! Ska oxå boka privat vul. Får man inte göra ett vul om man ringer barnmorskan och skriver in sig? Vill dock inte heller göra det. Fick avboka sist då jag fick missfall dagen innan!! Så jäkla typiskt min otur.
    isa isa - jag undrar oxå hur man inte ska oroa ihjäl sig. Varje dag är jag orolig att börja blöda. Men känns bara som jag får ta det som det kommer nu. Är nu bara orolig så att hcg höjs som det ska. Fick 1-2 v på veckoindikatorn idag och är troligen 4+1 idag. Borde man inte få 2-3 då? Förstår att det kan vara lite olika där, men ändå. Ägget fäste för exakt en vecka sedan då fick jag oxå en blödning som du isa isa!! Vad bra det var att vi har varit med om samma saker och kan prata med varandra om erfarenheter. Kram

• isa isa
    059 skrev 2012-11-27 22:04:00 följande:
    300 kr/gång tror jag. Haft frikort det här året så var länge sen jag betalade. Man kommer snabbt upp i den summan med 2 MA och massa gynbesök och skrapning. Efter 900 kr kostar det inget 1år framåt.

059 skrev 2012-11-27 22:04:00 följande:

Ah jag trodde nästan att det var ändå dyrare när det var privat. Men hur som helst så är ju frikort väldigt bra i de lägena =)
  • isa isa

Idape jag tänker samma som dig där, borde det inte visa 2-3. Men jag har ett digitalt test kvar så jag ska vänta nån vecka och se om det ändrat sig åt rätt håll =) Ja det är ju väldigt bra att ha er andra här o bolla frågor o funderingar med. =)

• Jennie89

idape skrev 2012-11-27 17:49:38 följande:
    Jennie89 - Du har inte hcg kvar från förra graviditeten? Det kan ge positivt utslag på ägglossningstest. Annars vet jag inte.

Jag tror inte det, gjorde ett gravtest fyra veckor efter och det visade inget - Har gjort fler efter det och de har inte heller visat något.

Men kollar jag på testen nu ett par dar senare ser det ut som de ändå är aningen svagare för var dag, även om de var väldigt  positiva precis efter.

Översta dag 13 och nedersta 19, nej, nu ska jag övertala mig själv att jag har haft äl =)  

Jag blir så glad av att läsa om era plus, det ger en lite hopp om att kroppen kommer bli sig själv snart :)  
  • 059

Hos Barnmorskemottagningen får man inte göra VUL, det måste väl en läkare (gyn) göra? Så är det där jag bor i alla fall. Däremot kan de skriva remiss till ett VUL hos läkare. Men det tar ju längre tid än att boka själv. Det enda ultraljud de pratade om var om man ville göra KUB i vecka 11-13. Hann få en sån kallelse också att avboka pga MA.

• majsan2012

Om den privata gyn mottagningen man går till är landstingsansluten så har de samma priser som i landstinget. Då är det oftast 300:- tror jag men kan säkert varierar något mellan olika landsting precis som med all annan sjukvård. Håller tummarna för er alla att knytena mår bra och vill bo kvar!

Här kan ÄL dyka upp när som men har inte haft några känningar eller trådiga flytningar nu så den har nog inte varit här ännu iaf.

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!