• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • isa isa
    059 skrev 2012-12-04 09:13:31 följande:
    Nu känner jag att det är dags att peppa varandra. Inte ge upp nu! Tänk så här, vi kan bli gravida och graviditet är en väldigt avancerad process där allt ska klaffa. Egentligen är det otroligt att vi blir gravida så pass lätt (människan generellt alltså). Jag har mentalt ställt in mig på att det är MA igen (utan några som helst belägg). Och jag har redan bestämt mig för att fortsätta försöka, för någon gång ska det gå! Har ju bara försökt 1 år, och det är inte mycket. Och jag ska vara oerhört tacksam att jag blir lätt gravid, 3 graviditeter på 1 år (!). Så om nu denna graviditet (3e) går åt skogen, så ska väl den 4e gå bra? Eller 5e? Vi tänker försöka minst 1-2 år till innan vi ger upp, kanske längre. Skulle det vara värt låt säga, några missfall till, för att sedan få en bebis som jag och min man skapat tillsammans? JA!!! Så tänker jag. Nu håller jag ju alla tummar och tår att denna graviditet kommer att ge mig den där bebisen. Men mentalt måste jag ha en back up-plan. ;) Så ge inte upp nu!

Åh tack för dina fina tänkvärda ord!!! Det är sant som du skriver! Ja man har tur som ändå lyckats bli gravid två gånger på kort tid. Å man vet ju aldrig det behöver ju inte vara kört för mig denna gång heller... Hoppas går ju alltid, även om det känns lite små-mörkt.... Tack för bra peppning igen iaf det behövdes =)
  • majsan2012

Det är många som får små små blödningar i början på graviditeten ju isa så ropa inte nej än... Det är ju de mörkröda kraftiga blödningarna som man ska haja till för framför allt! Jag tror och hoppas för dig!! Krya på dig!!

• idape

Hej alla!!

Åh, nej isa vad tråkigt att det ser mörkt ut för både dig och mig!!!!!
    Så jäkla orättvist att vissa ska få missfall gång på gång medans andra bara kan skaffa sådär.
    Jättebra sagt 059 - Men man blir ju så jäkla less när det händer. Håller helt med dig, jag ska försöka igen och igen och igen tills jag får min bebis. Min pojkvän är så gullig som säger jag lovar dig att du ska få en bebis.
    Är glad jag har en sån fin kille iaf. Men man blir ju trött på allt. Ska snart testa mig för idag. Har fått mer ont i brösten i dag, men tror inte ens jag var gravid igen utan har pratat med andra nu som säger kroppen kan spöka så. Så nu vill jag bara ha min mens så jag kan få ägglossning igen så jag kan hoppas igen. Denna väntan tar kål på mig. Är livrädd kroppen ska ta flera månader på sig nu att blir normal igen. Tiden är inte på min sida känner jag. Är 31 år så visst har jag tid, men känner mig ändå väldigt sent ute. Får man fråga hur gamla ni andra mina nyfunna vänner är? 

• 059

Jag är 31 år. :)

Hade inte velat börja försöka tillverka tidigare, för då hade det inte blivit med min nuvarande kille. Vi satte igång så fort vi tyckte att det var rimligt att börja, hade varit tillsammans 1 år (nu 2 år). Gifte oss efter 1½ år. Så höll på att blöda ut första missfallet när vi gifte oss, mindre kul. Eller det var ju en långdragen process som tog 4-5 månader, så det var ju inte bara under bröllopstiden, utan mer då och då blödning. Men om vi hade varit 20 eller 25 år hade vi inte haft så bråttom med vilja skaffa barn. Men när båda är över 30 år, och det känns helrätt, vad ska vi då vänta på? Så klart att vår ålder spelar in i hur snabbt saken kom på tal. Tror vi pratade om barn på 2a dejten. *asg* Ja inte att skaffa med varandra, men om man ville ha barn i framtiden eller inte. Jag ville, han ville, och nu sitter jag ju här gravid för 3e gången på 1 år. Så sjuttsingen ska det väl gå till slut att producera en liten bebis, det tror jag verkligen! :D

Hur länge har ni varit tillsammans med era killar?

• idape

059 - Så du är lika gammal som mig! Vad kul! Min kille är några år yngre än mig så vi hade inte helelr velat skaffa tidigare. Men ett halvår tidigare hade jag önskat att vi började när pojkvännen sa att vi skulle, men jag väntade då på att byta jobb, men blev inget sen. Vi har varit tillsammans i 5 år nu.
    Gud vad du gått igenom och du är ändå så positiv!
    Får vi verkligen hoppas det blir bra nu då! Som du säger - tillslut blir det bra!!
    Vi har försökt 3 gånger(ca 5 månader sen vi började)(varit gravid i 2 månader ju) och 2 av dom har jag blivit gravid. Räknar inte nu sista då jag inte ens vet om jag haft ägglossning eller om det ens är nåt. Har tagit ett test nu och det är exakt likadant som det varit i snart en vecka. Väldigt svagt. Varför försvinner det inte bara!!!!!!!!!!!!! Eller om man får drömma - blir starkare!!
    Hur länge har alla ni andra försökt? 

• majsan2012

Jag är 24, sambon snart 31. Vi träffades genom nätdejting för fyra år sedan. Vi har försökt sen juni i år. Slutade med p-piller till midsommar. Plussade 15 augusti innan jag ens hunnit få första mensen efter pillerstoppet. Sen slutade det ju i ett missfall bara några dagar efter jag plussat.

• isa isa

Hej på er tjejer! 
    Här kommer ett litet livstecken från mej. Jag börjar så sakteliga ta mej ur denna magsjukeperiod och se ljuset i tunneln när det gäller den biten i alla fall.

Hade i och för sig en fruktansvärd natt med rätt rejäl värk i nedre delen av ryggen på vänster sida samt vid äggledarregionen på samma sida. Började nästan tro ett tag att jag hade utomkvedshavandeskap...men efter 2 alvedon och värmedyna lyckades jag somna och sov gott resten av natten.

Jag har fortfarande lite småblödningar, mest som brunaaktiga flytning iofs. Jag kan därför fortfarande inte utesluta att ett missfall är på G. Men inget klarrött blod ännu, tack o lov.

För skojs skulle gjorde jag två tester imorse, Jag tänkte att det kunde vara kul och se om de trots allt hade ökat i styrka och det hade de. Mina testlagret-tester har aldrig varit så starkt som just idag och på CB Digital fick jag Gravid 2-3. För en vecka sen var det 1-2. (Bilder finns i mitt galleri)

Så mitt i allt elände kan jag ändå inte låta bli att hoppas att allt ändå står rätt till. Man läser ju om många som har blödningar och smärta tidigt i graviditeten men som det ändå slutar väl för. Man får väl helt enkelt fortsätta ta en dag i taget och se vad som händer.

Jag är 34 och sambon är 41 så vi känner väl också att tiden inte riktigt är på vår sida. Därför påbörjade vi bebistillverkningen väldigt tidigt in i relationen. Men när allt känns rätt så gör det =)

Hoppas allt står väl till med er alla och att ni har en bra dag! =) 

• 059

isa isa: Det låter ju lovande! Och blödningar är väldigt vanligt. Har du bokat tid hos någon gyn för att kolla hur det står till därinne? Bra att hcg:t ökar också! Håller tummarna!

Tycker jag har för lite symtom, vill ha mer! Dock är magen uppsvälld, ser ut att vara i 6e månaden eller nåt. Men så kan det ju vara så här tidigt har jag läst, tarmarna sväller på nåt vis. Sen lägger det sig innan magen börjar växa pga bebis. Inget illamående igår och inget hittills idag.

• idape

isa isa - När du först sa rosa tänkte jag oxå kört, men är det nu mest brunt och styrkan har ökat så kommer det gå bra! Så här tidigt brukar styrkan minska direkt om man ska få missfall. Så du kan nog vara lugn!

För min del så har nog strecket svagnat liiite idag. Vilket jag är glad för nu!! Har läst det en barnmorska skrivit och många andra som skrivit - att  kroppen kan hålla på såhär speciellt med hcg kvar och jag var nästan i v 9 när jag fick missfall så var hcg:n som högst. Den har fortfarande inte fattat den inte är gravid och ger mig gravtecken än.
    Så kroppen ger mig små blödningar och färgade flytningar i bland för den har inte hittat tillbaks till sig själv igen och då uteblir menstruation. Så jag vill bara att kroppen ska blir sig själv igen, är glad det inte var nån ny bebis som jag fick tidigt missfall på för då hade jag trott det var fel på mig. Behöver nog blöda ut allt en gång till. Men har ingen mer tid att vänta sen!!!!! Jag vill bara ha min ägglossning. Tyvärr blir det ingen augustibebis för mig.
    Önskar jag var som du nu majsan och väntade på svar om det tog sig vid ägglossningen.
    Känner mig inte alls glad längre att det ska vara så här vid jul och jag bara väntar och väntar på bättre tider liksom. I helgen får jag nog äntligen ta mig mitt första glas vin på 3 månader.

• idape

Neeeeej, dessvärre ser strecket likadant ut nu, men det tog längre tid att bli iaf.
    Jag orkar inte med denna skiten vid jul!!!! 
    Tror jag ska låta bli testa ett par dagar och sen se om strecket är borta annars får jag väl ringa.
    Ha det bra så länge så hörs vi!! 

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!