• majsan2012

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Hej. Jag hoppar in här! Har precis haft min andra mens efter mf i augusti. Var bara i typ v 6 så det tog hand om sig själv snabbt och alla hormoner vart ur kroppen efter två veckor. Tur i oturen får man väl kalla det!

Första mensen kom efter ungefär 5 v. Sen satte vi igång och försöka på nytt. Det dröjde då 47 innan min mens äntligen kom igen. Många negativa gravtest och orosfyllda dagar senare... Men nu satsar vi på nästa försök. En liten julklapp kan det kanske bli med ett plus i juldagarna :)!

• majsan2012

Idape:
    Hoppas inte din cykel kommer spöka som våra. Det finns ju de som inte alls har besvär efteråt. Och det finns ju de som plusar igen väldigt snart... Tom innan första mensen kommit ju. Håller tummarna för dig!

Filifjonkan:
    Det låter ju som att våra kroppar reagerat precis exakt likadant ju. Jag mår också rätt konstigt. Har mått illa en del senaste veckorna å så. Sen har jag fått sånt sjukt problem med finnar. Får riktigt djupa innebrännare i pannan som gör sjukt ont. Sen är hela övre delen av min rygg alldeles full också.
    Jag har kontakt med ett privat gyn där jag fick hjälp vid missfallet. Det ska tydligen vara normalt att cykeln är totalkaos i början. Däremot har jag haft problem med blödningar efter vi haft sex de senaste veckorna. Därför ska jag på en kontroll på torsdag. Ska bli skönt att få det kollat! Känner du dig orolig och har frågor kan du ju höra av dig någonstans bara för att få svar på frågor å så ju... I vilken vecka fick du ditt ma? Hade ni försökt länge innan dess? Några barn sen tidigare?!

• majsan2012

Idape: jag testade inga gravtester hemma efter jag börjat blöda. Sen fick jag inte gjort ett VUL förrän nästan två veckor senare. Och då fick jag gjort ett gravtest som visade neg. Några dagar senare fick jag ta blodprov också och hade då inte ens några hormoner kvar i blodet ens. Så för mig gick nog allt rätt snabbt ändå!

Vad spännande 059. Jag väntar med spänning på uppdatering imorgon!!!

Godnatt alla!

• majsan2012

Filifjonkan:
    Jobbigt att gått så länge. Kan bara föreställa mig att besvikelsen måste bli ännu större då. När jag fick mitt mf hade jag fått mitt plus bara fyra-fem dagar tidigare. Så vi hade knappt hunnit förstå vad som hänt innan det var borta.
    Jag slutade med p-piller i slutet av juni. Jag gick hela sommaren och väntade på att mensen skulle komma igång. Tillslut slutade det med att det blev ett plus istället i mitten av augusti.
    Shit vad jag längtar efter ett plus nu! Den där känslan av chock och total lycka... Myyyyys!!

059:
    Hur har det gått idag?! Har du testat något?

• majsan2012

Grattis 059!! Grattis grattis grattis!! Jag fick värsta glädjechocken nu ju :)!! Det ger en verkligen hopp när andra plussar ju!

Här är mensveckan snart över! I helgen är det bara att börja köra på så att vi absolut inte missar ÄL den här gången! Den här månaden ska jag inte hitta några ursäkter som är tillräckliga för att inte sexa varannan dag haha... Plus i december snälla snälla snälla!!

• majsan2012

Idape:
    Jag hade småblödningar till och från under en veckas tid innan min mens kom första gången efter mitt mf. Småblödnigarna startade ungefär 4 v efter mf. Du får nog helt enkelt vänta och se... Så kommer säkert mensen igång snart! Men låter ju klart lite lurigt att det fortfarande är plus på tester! Har du varit hos gyn efter mf och fått kollat att allt såg ok ut?!

• majsan2012

Samma här som 059. Har grymt bra erfarenhet genom allt det här av mitt privata gyn i min stad. Riktigt omtänksamma och tar hellre in en och låter en få se en gång för mycket bara för att man ska känna sig lugn! Så håller med... Kolla om det finns något där du bor och ring å hör! Det låter väldigt mysko!!

• majsan2012

Jag hade som sagt småblödningar en vecka först. Typ bara lite när jag torkade mig. Sen kom det som en flod under natten. Vaknade upp med grym grym mensvärk. Sen var det rätt kraftigt ungefär 5 dagar och lite mer än en vecka senare så var det slut. Den här andra mensen som jag precis avslutat har varit mer normal. Kom igång direkt när den nu väl kom och sen har den varat ungefär 5 dagar.
    Hoppas du får svar på vad din kropp håller på med snart. Vet hur jobbig ovissheten är. När jag blödde vid mitt missfall var jag så tidigt i graviditeten så jag fick vänta nästan två veckor på VUL. Det var helt omöjligt att vänta fast det gick ju såklart. Även om det inte blev något bra besked sen såklart!!

• majsan2012

Bra att ha flera gyn att välja mellan 059. Själv bor jag i småstad så här finns bara en och närmsta stad är 7 mil iväg... Så jag måste ha haft tur eftersom de var bra!! :)

Hur känns det nu 059? Kan du vara glad eller tar oron över?!

• majsan2012

Kohler12:
    Jag kan relatera till det du skriver om din syster fast jag var på andra sidan av det. När jag berättade för min närmsta kollega om mitt missfall precis när det hänt så svarade hon med att berätta att hon var gravid också. Sjuuukt jobbigt att få det beskedet så. Men inte känner jag så här i efterhand att det är på nåt sätt hennes fel eller att jag beskyller henne annat än att ha varit osmidig för att berätta det just då. Sen är det ju jobbigt nu när hennes mage börjar synas å de... Men så är det ju... Livet är orättvist ibland. Ibland mot en själv och ibland mot någon annan. Så sammanfattningsvis så tycker jag inte du ska ha ångest. Hoppas hoppas, för det gör jag :)!
    Har du testat nåt?!

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!