• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • 059

Idape: Låter bra att systemet är igång! :) Ska du testa med ÄL-test när det närmar sig? Jag har aldrig gjort det någon av de 3 graviditeterna, men funderade på det om det inte hade blivit nåt då det nu blev.

Slappat hela helgen, skönt! Har hittills inte blödigt något, åh hoppas det håller i sig!!

• majsan2012

Här vart man dum och slösade på ett digitalt test imorse. Hur dum får jag bli nästan en vecka innan BIM. Som ni kanske förstår så vart det ju negativt!! Och även om jag förstår att det är för tidigt så blir man ju less. Nu får jag verkligen inte testa förrän på onsdag! Och då hoppas vi på ett tidigt plus. Annars blir det nästa test på lördag eller söndag! Jag längtar bara såå efter ett plus!!

• idape

059 - Jag behöver i vanliga fall inte använda ägglossningstest. Vet alltid när jag har det, känner det och har det alltid exakt i mitten av cyklen. Så fredag den 21 för blödningen började ju nu i fredags. Men nu vet man ju inte denna gång så jag får nog använda ägglossningstest för säkerhets skull.
    Är glad jag blöder nu en gång innan jag blev gravid så jag vet allt är ute.
    Vilken v är du i nu då?

majsan - Det är ju alldeles för tidigt!! Nu är du för ivrig tjejen!! he he
    Förstår du hoppas på ett plus och det får du säkert denna gång!!

Kram 

• majsan2012

Haha jag vet att det är sjukt tidigt. Men testet bara låg och skrek på mig där på badrummet.

Sen kan jag känna mig dum också för jag hade inte velat att idag skulle vara dagen jag plussat ändå. Sambon var hemma först tidigt imorse från pokerkväll och låg bakis och odräglig här idag så jag har varit alldeles galen på honom... Inte den dagen man vill minnas och se tillbaka på direkt. Men å andra sidan känner jag mig lite hormonstinn och extra lättupprörd... Så det är ju positivt hahahahahaha!!

• idape

Då förstår jag du blir irriterad på honom, hade jag blivit på min kille med!! Men du, det är snart onsdag!! Det ska bli spännande sen när du testat!!

• majsan2012

Tack för peppet!! Skönt att du är på banan igen nu och kan se framåt mot ett plus. Ch det är verkligen som du säger skönt att ha ett datum att räkna ifrån! Ställer till med mkt i skallen att inte ha det kan jag säga av erfarenheten...

• 059

Är i vecka 6 (5+6), så imorgon går jag in i vecka 7... :D

• isa isa

Godkväll på er! Oj vad det händer grejer här i tråden. =) Jag har haft en fixar helg med julklappar och pyntning inför julen. Mysigt! På graviditesfronten vet jag inte hur det går. Har haft mina småblödningar i nån vecka nu, börjar avta nu dock. Har ställt in mig på mf men vet inte om det har skett eller kommer att ske. Har fortf lite ömma bröst men i övrigt känner jag mig ruskigt ogravid. Gjorde ett test igår som visserligen är hyfsat starkt men tyckte ändå att det var svagare än mitt starkaste test. Jaja... Jag ska får väl vänta och se hur det utvecklar sig. Håller tummarna för dig Majsan... Hoppas du får ett plus till veckan. Å. Idape skönt att din kropp reder upp sig nu =) Gött också att du sluppit blödningar än så länge 059=) Godnatt på er!!! =)

• idape

Hej isa isa! Vad skönt att höra ifrån dig!! Men småblöder du bara så är det nog lugnt! Det kommer nog gå bra, så orättvist kan det inte vara! 

059 - grattis till v 7 nu då!! Vad fort tiden gick. Nästa fredag vart det vul va? Hur känns det? Väldigt nervöst va? Men denna gången går det nog bra, inte kan det vara så orättvist att det händer en gång till.

Vi är i juletider så vi får hoppas på mirakel till oss alla 4!!

majsan - snart onsdag!! tänk på mig får vänta tills nyårsafton och testa. Men få ett plus just den dagen är ju häftigt!!

• 059

Det känns ibland nervöst och ibland lugnt. Jag har så svårt att föreställa mig att det är ett foster där inne (eftersom det aldrig hänt hittills). Det kommer att vara samma sak som de andra 2 gångerna, en tom svart säck. Klart att jag hoppas av hela mitt hjärta, och klart att jag kommer att bli förstörd. Kan bara inte förställa mig ett positivt resultat. Gissar att det är en psykologisk försvarsmekanism. Kan bara fantisera om hur jag kommer att reagera vid ett  negativt resultat av VUL:en. Att jag ser på skärmen att det är tomt i säcken, att jag i stunden kommer att tänka att jag inte orkar fortsätta försöka (fast det kommer vi). Väldigt deprimerande tankar, men om jag ska tala sanning så är det så jag tänker. Min man är mycket mer positivt, "den här gången tror jag att det finns nåt litet liv därinne".

Jag inbillar mig att symtomen minskar hela tiden också. Brösten gör fortfarande ont vid minsta beröring. Men vart tog illamåendet vägen? Förra gången var det precis så också. Brösten gjorde så ont att jag hade svårt att ta av mig bh:n. Och det var ju inget tecken på hur tillståndet var därinne. Men mådde illa en stund igår ikväll (eller om det var inbillning), har inte spytt någon gång, bara nästan 2 gånger.

Söker också mycket på Google om missfall flera gånger och läser hur det gått för andra. Kanske man inte ska göra, för tycker jag hittat massor som haft 3 eller 4 missfall innan det gått bra. Inte alls ovanligt. Fast om man jämför med hur många som blir gravida gissar jag på att det är ovanligt.

Så, nu har jag "neggat" av mig. Behöver nog lite peppning, eller helst skulle jag bara vilja gå i ide som en björn tills nästa fredag. :)

11 dagar till VUL.

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!