• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • natalie72

Kul att vi blir fler - välkomna! Beklagar era MA/MF!

Väntar fortfarande på äl... borde vara imorgon, men inga känningar och inget utslag på äl-test... Iofs, förra månaden kom äl ett antal dagar senare men mensen kom ändå som beräknat, dvs färre dagar mellan äl och mens än vad jag normalt har... Detta verkar ha kommit efter mitt MA... Fler som upplevt konstigheter med ÄL och antal dagar?

• isa isa

Just nu sen mf känner jag mig bara allmänt förvirrad gällande min cykel. Vet inte vart jag är i den, om jag har haft eller ska få äl. Har inte kört med tester. Inbillar mig att röda veckan är på intågande strax... Samtidigt som jag hoppas vara en av dem som blir gravid igen utan mens emellan. Några likheter med tiden innan förra bim har jag märkt av tex att det luktar annorlunda när jag kissar, ryckningar i ena ögat och ökad mängd vita flytningar. Men det är nog bara tillfälligheter. Men hoppas kan man ju alltid =). Hur går de för er andra?

• 059

Jag har ägglossning (enligt mina mobil-appar), imorgon 10/11. Myste med mannen igår, så hoppas att det tar sig denna gång!! Förhoppningsvis blir det lite mys ikväll eller imorgon också för att ytterligare öka chanserna.

Har dock lagt krafterna senaste veckorna på att lugna ner stressen kring att bli med barn. Kände att jag inte mådde bra av att vara frustrerad och upprörd titt som tätt. Så försöker intala min hjärna hela tiden att målet är att blir gravid så att det kommer bebis ut någon gång under 2013. Försöka släppa jagandet. Men som jag skrev ovan så har jag ju ändå koll på ägglossning och så, men försöker ändå bli lugnare i mig själv.

• Kaja78

059>> Då är det är bara att mysa på ;) Låter som sunda tankar angående jagandet att bli gravid.

Jag testade i morse och det var negativt. Men eftersom jag inte rikigt har koll på om eller när jag hade ÄL så kanske jag testat för tidigt. Vi får väl se om några dagar... 

• greeneyes

Hej!

Beklagar allas mf!

Jag hoppar gärna in här också, fick mf efter misstänkt utomkveds i v 6, det var den 10 okt allt kom ut. Cykeln har varit helt knasig sedan dess, väntar på att vanlig mens ska komma igång.

• Rödblå
    059 skrev 2012-11-09 09:19:59 följande:
    Jag har ägglossning (enligt mina mobil-appar), imorgon 10/11. Myste med mannen igår, så hoppas att det tar sig denna gång!! Förhoppningsvis blir det lite mys ikväll eller imorgon också för att ytterligare öka chanserna.

Har dock lagt krafterna senaste veckorna på att lugna ner stressen kring att bli med barn. Kände att jag inte mådde bra av att vara frustrerad och upprörd titt som tätt. Så försöker intala min hjärna hela tiden att målet är att blir gravid så att det kommer bebis ut någon gång under 2013. Försöka släppa jagandet. Men som jag skrev ovan så har jag ju ändå koll på ägglossning och så, men försöker ändå bli lugnare i mig själv.

Haha, skulle kunnat varit jag som skrev det där. Har också koll på när äl är (typ nu eller någon gång de närmaste dagarna) men försöket verkligen fokusera på andra saker än att bli gravid. Blir sådan negativ stress för mig. Så är lite mindre på familjeliv just nu. Men tittar till er ibland, hihi.

Välkomna alla nya och beklagar era mf.
    Älskade S född aug -10 och MA aug -12
  • mteriksson

Fick missfall i augusti:( vill sååå gärna ha en bebba till augusti 2013. Enligt womanlog börjar min fertila period i morgon !

• 059

Rödblå: Ja vi verkar ju följa varandras rytm på många sätt. Men lova att komma hit och berätta om det tar sig i alla fall! :)

Myste med mannen igår, fredag, också (yeay!). Idag blir det nog inget mys, men förhoppningsvis imorgon. Sen kan vi inte styra så mycket över det hela utan bara hoppas på det bästa...

• Jennie89

Hoppar också in här!

MA i aug, v 16 (8+4), skrapades 5/8. Tror inte att jag har haft någon ägglossning sen dess. Första två gångerna jag fick mens hade jag ingen smärta alls, använde äl-tester nu sist och fick en liten stegring, men aldrig något starkt. En vecka senare började jag få minimal mensvärk, den höll i sig i fem dagar och slutade med att jag hade fruktansvärt ont i ett par timmar, har självdiagnostiserat det som spräckt cysta. Fem dagar senare kom mensen, med aningen mer mensvärk. Cyklarna har varit 30, 29 och nu sist 34 dagar.

Ah, det är så tråkigt! Slutade med p-piller för snart två år sedan och nu ska allt börja krångla... Är rädd för fler cystor, jag har aldrig haft så ont förr. 

Men nu laddar vi om och hoppas på äl i slutet av nästa vecka. 

• idape

Hej!

tack vad snälla ni är.
    Ja, det är mitt första barn.  
    Tänkte höra med er som fått missfall runt v 8. Det var ett vanligt missfall. Hur länge testade ni positivt?!
    Det har nu gått 2 ½ v sedan och testet är jättestarkt fortfarande.
    Kan det vara så här? Eller kan det vara en till där inne?
    Får jag ingen ägglossning nu heller då? När blev era test svagare?

Kram 

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!