• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-10-27 08:45:42 följande:
    Tänkte kolla: är det någon här som äter folsyra? Har läst att det är bra att göra det, men jag gör det inte just nu.. Av bm fick jag till svar att jag kan äta det om jag känner mig lugnare då...

Jag har precis börjat äta folsyra eftersom det minskar risken för ryggmärgsbråck på fostret.

Läste även detta, "Folsyra är ett B-vitamin som behövs för celldelningen i kroppen och därför är det extra viktigt inför och under graviditeten...

... Om man följer de allmänna kostrekommendationerna och väljer fullkornsprodukter, och äter ett halvt kilo grönsaker och frukt om dagen, uppnår man det." Här är källan, www.1177.se/Orebrolan/Tema/Liv-och-halsa/Mat/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/.

Själv är jag tveksam till att jag får i mig tillräckligt och tar därför tillskottet. Utöver det tar jag även järn i form av blutsaft.
  • Juli2013

Ok. Har du fått en rekommendation att ta blutsaft?

Jag ska nog börja ta lite folsyra nu eftersom det verkar vara ett bra val enligt många av er! :)

• Laconian

Blutsaft är ju naturläkemedel och lindrigare för magen. Järntabletter brukar man ju äta, dock hade jag jätteproblem med förstoppning av de jag åt förra graviditeten. Blutsaft innehåller ju inte samma mängd järn/ml som en tablett från apoteket- men det är bättre att få i sig lite än inget i alla fall.

• Lillan82

Ansluter mig också till denna gruppen. Jag testade positivt imorse. Det är bim - 1 och det synts tydligt iaf. Bf ca 7 juli 2013. Har en son på 4 år.

• Laconian

Grattis Lillan82 !! underbart med syskon, man undrar ju hur det ska bli.. Har också en son men dock på bara 1 år =)

• Tiger Af Lilja

Inget nytt, bara väldigt svaga streck på testen, väldigt svaga..blir inget av det här..
    Nåt som inte stämmer..vet att när jag hade utomkveds fick jag svaga test i en månad..

Återkommer när jag vet hur allt är.

Lycka till flickor! :)

• Lillan82

Laconian - Tack Skrattande  Javisst undrar man. Min son hinner ju bli 5 innan nästa tittar ut och jag tror det kommer gå superbra.  Tror du kommer få fullt upp när nästa kommer men att det löser sig och kommer bli kanonbra. Glad

Jag längtar tillsmagen börjar växa och att det syns på riktigt. Gravid
     Än mår jag bra lite öm i brösten men inget mer. 

Hur har ni andra det?

• Lillasyster82

Jag mår allt bra fast visst är brösten ömma och vissa dagar har jag molande värk i magen. Under helgen har jag också varit trött, antar att det är ett tillstånd jag får vänja mig vid.

Jag har också känt av illamående och yrsel ibland men inget extremt utöver det vanliga.

Tiger af Lilja, hoppas allt löser sig! Ta hand om dig!

• Jelu

Plussade också igår och en bf på 5 juli. Har en 11 årig son sedan tidigare.
    Får nu hoppas att allt går bra.

• vacker flicka

hej, tjejer nu är det länge sen jag var till denna tråd, det verkar ha hänt en del sen sist,
    Än så länge så måra jag super bra, inget illa mående bara extremt hungrig och sugen på hårdbröd ( frukost brödet ) och med en massa pålägg av kalkon

Svar på tråden - bf juli 2013 -