• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Juli2013

Har börjat fått en annan molande värk nu... :/ känns mer som mensvärk.. Känner mig ganska orolig eftersom v 5-12 verkar vara de mest kritiska veckorna... Jag vill så gärna att det ska gå bra och att man kan få berätta till jul. Bf känns som det bästa datumet man kan få - dvs. 3 juli. Jag har tjänst till sista juni så det skulle vara perfekt att gå på semester däromkring :) hoppas hoppas hoppas!!!

• Laconian

Lillan82: ja din son kan säkert förstå lättare och som du kan prata lite med om vad som händer. När nästa kommer är min parvel nästan 2 år och det kan nog bli lite avundsjuka, mycket bärande och blöjor hit o dit ;) Men jag tycker att vår förstfödde alltid varit ett "lätt" barn som sovit själv, äter bra, ingen kolik så jag välkomnar lite krångel nu ;)

Lillasyster82: Ja trötthet är verkligen något som man får leva med ett bra tag framöver :P Men på något sätt så lyckats man få energin att räcka ändå.  Ömma bröst har jag faktiskt inte känt av, dock känns de lite spända. Första gången hade jag så ont i dom att jag inte kunde ta på en BH ens :P

Jelu: Grattis! Kul med en liten sladdis =)

Vacker flicka: Man får för sig mycket under graviditeten, själv har jag ätit två ägg om dagen i flera veckors tid. Inte så bra kanske hahaha..

Juli2013: Jag känner likadant, har också fått en mer tilltagande smärta i magen. Sov bort halva dagen pga det. Men det är ju mycket som växer och knakar inne i kroppen så jag är glad så länge man känner något.

• Juli2013

Laconian: skönt att höra, det lugnar lite :) har också sovit bort dagen, har kämpat för att hålla mig vaken! Tänkte härda ut och kolla klart på solsidan iaf, men sen kryper jag till kojs för jag antar att veckan kommer bli skapligt mödosam om man ska vara så här trött varje dag!

• Jelu

Laconian: Tack. Jo det ska bli jätte roligt. Vågar dock inte hoppas för mycket ännu. Har tidigare fått missfall. Så denna gång hoppas jag allt går bra.

• Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-10-28 16:01:29 följande:
    Har börjat fått en annan molande värk nu... :/ känns mer som mensvärk.. Känner mig ganska orolig eftersom v 5-12 verkar vara de mest kritiska veckorna... Jag vill så gärna att det ska gå bra och att man kan få berätta till jul. Bf känns som det bästa datumet man kan få - dvs. 3 juli. Jag har tjänst till sista juni så det skulle vara perfekt att gå på semester däromkring :) hoppas hoppas hoppas!!!

Har också känt av "mens värk", gissa om jag blivit nervös och sprungit till toaletten direkt... Känner att jag blir nervös för mindre. Samtidigt har det varit någon dag jag inte känt något i magen och blivit fundersam över det också. Men än verkar det som allt går som det borde.

Har lite funderingar...

Har inte ändrat på kosten något nämnvärt men har typ den senast veckan haft mycket gaser som vill ut på ett eller annat sätt mycket mer än normalt för mig. Någon som vet vad det beror på? Är det vanligt?
  • Laconian

Lillasyster82: Jag tippar på att dina tarmar har börjat göra plats för en växande livmoder = förstoppning och gasig.

Juli2013: Förra graviditeten löptränade jag nästan in i vecka 30- drog på mig världens foglossning. Vet inte om det berodde på det men vågar inte chansa denna gång så löpning går bort, har cyklat istället. Dessutom vågar jag inte göra situps, magmusklerna delar nog sig snabbare andra gången har jag fått för mig så endast plankan kör jag som magövning =)  Utfall skulle jag nog heller inte chansa med, i alla fall inte om några veckor när man kanske löst upp lite i fogarna.  Annars kör jag hårt på gymmet som vanligt.

• BlackCotton

Jag får dra mig tillbaks härifrån. I lördags började mensen i alla fall, fick ju som sagt ett väldigt svagt streck tre dagar försent så det är mycket möjligt att det här var någonting som sedan "försvann" igen. Lycka till allihop!

• smulanss

Jag käkar folsyra, barnmorskan frågade öven om det när jag ringde för att boka tid till inskrivning.

Träningen hade jag tänkt fortsätta som vanligt men anpassa övningarna. Den här graviditeten ska jag verkligen fokusera på ryggträning, fick så ont i ryggen under förra graviditeten. 

Förra förlossnignen blev ett planerat kejsarsnitt pga sätesbjudning. vi får se hur det går den här gången!     

• smööla

Heej! Jag hänger gärna på här och hoppas att allt går bra för oss alla! Bf 2 juli, första barnet! Missfall i bagaget.. Har molande värk i magen, mest på morgon och kväll, ömma bröst, lätt illamående, smått huvudvärk/yr.. Hur känner ni?

Svar på tråden - bf juli 2013 -