• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • litenkattastrof
    MalinTherese skrev 2012-10-26 14:34:59 följande:
    Jag tycker du ska kontakta en gynekolog som kollar upp det åt dig, Hade en vän som inte kunde gå utomhus för hon blödde så hemskt å vi alla var säker på ett missfall men ack så fel vi hade.. hon blödde i närmare 8 dagar, groteskt mycket men idag har hon sin friska 2 åring med sig överallt. för hon var benne mig kvar!
    oh! Fantastiskt!!
    jag kan kolla upp det när det slutat blöda men jag gör mig inga större hopp om att det skulle vara nagon kvar. men jag kommer testa mig om ca 2 veckor om det fortfarande ger utslag maste jag ju kolla up det enda med tanke pa att allt kanske inte komigt ut och man maste skrapa eller sa.
    Ab imo pectore.
  • MalinTherese
    litenkattastrof skrev 2012-10-26 14:45:23 följande:
    oh! Fantastiskt!!
    jag kan kolla upp det när det slutat blöda men jag gör mig inga större hopp om att det skulle vara nagon kvar. men jag kommer testa mig om ca 2 veckor om det fortfarande ger utslag maste jag ju kolla up det enda med tanke pa att allt kanske inte komigt ut och man maste skrapa eller sa.
    Gör så!
    Vi alla här inne håller tummar å tår :) 
  • BlackCotton

Hallå tjejer, tänkte ansluta mig hit.
    Imorse testade jag positivt till min stora förvåning. Mått lite underligt ett par dagar och varit hysteriskt trött och haft huvudvärk men då trott att jag håller på att bli sjuk. Tills jag insåg att min mens var 3 dagar försenad. Inte haft så regelbunden mens efter senaste förlossningen som var så nyligen som i januari då vi fick en liten dotter.
    Har även tvillingar födda 2005 sedan tidigare. Går detta vägen blir det här alltså nr 4.
    Inte planerat, men lika välkommet för det. Glad

• Laconian

Det är ju så, vi följs åt i vått och torrt. Mycket kan ju hända på vägen fram, det är fortfarande tidigt. Är skönt att ha en grupp där vi kan prata. Håller alla tummar för er som befinner er i osäkerhet.

Smulanss: Kul, grattis!! Jag har också en son sedan tidigare!

Litenkattastrof: Usch, ja vi får avvakta och helt enkelt hoppas på det bästa! Man blir ju så arg och ledsen när det händer, oavsett hur tidigt och sent det är. Kämpa på!

BlackCotton: Grattis!! Välkommen hit. Oj, 4 barn! Min dröm är också att få 4 barn, får se om maken går med på något mera efter detta ;)

• Lillasyster82

Har också en dröm om fyra barn och när jag och min make diskuterat det så kan han tänka sig det. Fast får väl se hur det nu går med första. Kanske får en helt annan uppfattning senare...

Vill också säga grattis till er som precis kommit in i tråden och välkomna hit!

• BillieJean91

Hur mår du tiger?? Hoppas de går vägen! Hur mår ni andra andra? Vad har ni för krämpor? Haha

• Saga09

Hejsan - får man hänga med här? Plussade för 2 dagar sedan och har bf 6 juli. Har en dotter som är född i september 2009 så nu är det dags för syskon :) mår helt ärligt jätteilla.. känner mig yr, som det gungade under fötterna ungefär - brösten är svullna och gör ganska ont redan. Med dottern mådde jag hur bra som helst och hade eg inga föraningar om att jag skulle plussa då. Och nu är det dags igen :)

• Juli2013

Tänkte kolla: är det någon här som äter folsyra? Har läst att det är bra att göra det, men jag gör det inte just nu.. Av bm fick jag till svar att jag kan äta det om jag känner mig lugnare då...

• Laconian

Billiejean91: hittills mår jag rätt bra. Yrselattacker dock och pissnödig jämt! Finnar ploppar fram över rygg o ansikte- i MÄNGDER! hahaaa... men man står ut med mycket för att få barn!

saga09: välkommen! kul när vi blir flera =) Grattis!!

Juli2013: ja jag äter folsyra, gjort det sen i juni. vet inte hur noga det är nuförtiden, en del som har låga nivåer behöver nog men jag äter utifall att =)  Konstigt svar av en BM- de brukar ju förespråka folsyra

• Juli2013

Har samma krämpor som laconian - dvs. Yrsel/illamående och kissnödig ganska ofta. Finnarna ska vi inte prata om - har ploppat upp massa i ansiktet och på ryggen! :( men men...

Tack för svaren kring folsyra - gör så att jag köper och äter de nu så får de göra det det gör...

Svar på tråden - bf juli 2013 -