• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • MalinTherese

Hej!
    Ansluter mig hit jag med, Plussade väldans tydligt i dag, å enligt uträkning är de beräknat till 1/7-2013 =)
    Har en son sen tidigare -10, så det blir andra barnet för mig om allt vill gå vägen =) 

• Rebban

Hej svejs tjejer, vad roligt med denna grupp :)
    Jag har räknat ut att jag har BF 29 Juni men eftersom jag inte varit på MVC än så vet jag inte mitt exakta datum än. Tänkte därför att det nog är mest troligt att jag kan passa in i denna gruppen om jag får.

Detta är vårat första barn och jag är den första i min vänskapskrets att bli gravid. Tänkte därför att det kunde vara roligt att vara med här :)

Allt är nytt och fantastiskt för mig (att kräkas är lite mindre roligt så klart) men känns konstigt att inte kunna dela det med någon annan än min man än. Känns tråkigt att tacka nej till alla tillställningar som involverar alkohol eftersom alla kommer förstå att jag är gravid om jag inte dricker. Hur hanterar ni detta och när tänker ni berätta för vänner, familj och kollegor? Härdar alla ut till vecka 12?

• MalinTherese
    Rebban skrev 2012-10-23 16:40:20 följande:
    Hej svejs tjejer, vad roligt med denna grupp :)
    Jag har räknat ut att jag har BF 29 Juni men eftersom jag inte varit på MVC än så vet jag inte mitt exakta datum än. Tänkte därför att det nog är mest troligt att jag kan passa in i denna gruppen om jag får.

Detta är vårat första barn och jag är den första i min vänskapskrets att bli gravid. Tänkte därför att det kunde vara roligt att vara med här :)

Allt är nytt och fantastiskt för mig (att kräkas är lite mindre roligt så klart) men känns konstigt att inte kunna dela det med någon annan än min man än. Känns tråkigt att tacka nej till alla tillställningar som involverar alkohol eftersom alla kommer förstå att jag är gravid om jag inte dricker. Hur hanterar ni detta och när tänker ni berätta för vänner, familj och kollegor? Härdar alla ut till vecka 12?
    Vad kul, Grattis SkålGlad
    Jag tänker härda ut så gott jag kan då jag har några missfall i bagaget, så vill gärna vara på den säkra sidan innan jag berättar men sen så har jag ju inte kunnat hållt mig så mina två bästa vänner vet ju redan ;D 
    Men de är jag i ett nötskal det! :P 
  • Tiger Af Lilja

Välkomna hit :)

Jag skriver dig den 1 juli så länge så får du ändra det allt efter, MalinTherese.
    Rebban: Ja du samma här, måste tacka nej till en del jag med, delvis för jag är svintrött orkar inte vara vaken så länge.. :O

- LISTAN (Vi går efter datum) -

MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013
    Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Laconian

Ja jag hänger kvar. Det kan ju bli framflyttat som det ofta blir och sen kanske man går över tiden med 14 dagar så pang bom det blir kanske juli ändå ;)

Angående att berätta. Vi berättade inte förrän vecka 10 för någon förra gången, då fick både jobb och föräldrar veta. Dels för att jag fick sjukskriva mig en del i början och kände att det är bättre de vet sanningen än att jag "har magsjuka" var och varannan dag!

Denna gång berättade vi redan i vecka 5-6 skiftet där för våra föräldrar. Plus en del nära vänner. Det har sina för- och nackdelar bägge delarna. Berättar man tidigt kan ju folk lättare förstå att man blir ledsen om det skulle bli MF men samtidigt kanske det i sig är jobbigt att folk vet att man fått MF.... Osv.

På jobbet ska jag inte berätta denna gång förrän det är aktuellt, kanske om jag skulle må dåligt igen eller om det börjar synas utåt på något vis. Annars försöker jag hålla tyst en stund till ;)  Mysigt med hemlisar!

• BillieJean91

Hej tack för inbjudan tiger Tror ja gick in i 4+0 idag. Försöker att inte hålla såå mkt koll. Tiden går så långsamt då^^ jag skulle vilja berätta för varenda kotte men vi väntar, är en tjejkompis som vet om de hon får härda ut mkt gravid å barnprat, hon har inga egna. Funderar på om man kan tigga till sig ett vul på nå vis? ^^ Vill verkligen se den lille/lilla . Testar mig varje dag för att verkligen se plus^^ haha . Lika bra att göra slut på testerna å vad är härligare än att se dessa Två streckena ?

• Rebban

Jag kommer nog bli tvungen att berätta för min mans familj om en vecka men vill nog vänta med alla andra tills jag vet att det lilla hjärtat slår. Eftersom att detta är min första så har jag lite svårt att riktigt förstå än att det finns ett litet liv i min mage hihi sjukt;) MalinTherese, vad läskigt med MF, är nog en av de saker som skrämmer mig mest med att vara gravid. Hur lång tid efterMF försökte ni igen? Hoppas det inte var för privat fråga.... BillieJean, jag ska nog göra som du och använda klart mina tester, bra ide:) Laconian, vad modigt att berätta så tidigt, jag blir lite avundsjuk på dig nu, mem vågar helt enkelt inte... Någon som valt något roligt sätt att berätta för familj osv att du är gravid? (kul med listan! Jag återkommer när jag fått veta mitt exakta datum)

Svar på tråden - bf juli 2013 -