• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • BillieJean91

Är inne me mobilen så de går inte då väl? BF 1 juli iaf Eftersom jag har två barn sen innan tänkte jag att min dotter (4 år) ska få tala om att hon ska få ett till syskon ^^ skulle va gulligt svärmor kommer nog att ringa som en tok framöver å fråga om mensen kommit. Hon ringde nämligen för ett par veckor sen och så att hon fått en känsla att vi väntade barn^^ nu gäller de att dra en vit lögn tills vi är redo :-P då kommer hon förstå vrf

• jess55

Idag fick jag detta fiiina meddelande=)=) Räknade ut att jag har BF  2 Juli 2013=) Det är första barnet så jag och maken har vart som på moln heela dagen!=) Följer gärna med i denna tråd! Grattis till er alla!

• Lillasyster82

Jag hänger också gärna på här. Fick veta resultatet igår. Detta är första barnet som beräknas till den 1 juli. Då vi försökt få barn i drygt 2,5 år så är det en liten chock och har än inte riktigt förstått.

När det gäller att berätta så har jag gjort det till två nära vänner men sen ska vi (speciellt jag) försöka hålla oss. Blir en fin julklapp till våra föräldrar. :) Ville berätta för någon dels för att ha någon att prata med om allt men även om det inte skulle gå bra hela vägen så vet jag att de är dessa personer som kommer få ta hand om mig.

• Laconian

Grattis till er alla! Det är himla kul detta med att vara gravid och vänta barn.
    Många som har BF 1 juli ;)

Jess55: Åh det är underbart med första barnet! Lyckan, känslan att inte veta vad som väntar och den känsla man får när man har sitt barn i famnen... jag hoppas att man känner samma sak med andra barnet- för den känslan är magisk!

Lillasyster82: Extra stort grattis till er, barn kommer alltid till en när man minst anar det :) Det kan ta tid ibland men då får ni i alla fall rätt bebis nu!

• BillieJean91
    Laconian skrev 2012-10-24 06:58:54 följande:
    Grattis till er alla! Det är himla kul detta med att vara gravid och vänta barn. Många som har BF 1 juli ;) Jess55: Åh det är underbart med första barnet! Lyckan, känslan att inte veta vad som väntar och den känsla man får när man har sitt barn i famnen... jag hoppas att man känner samma sak med andra barnet- för den känslan är magisk! Lillasyster82: Extra stort grattis till er, barn kommer alltid till en när man minst anar det :) Det kan ta tid ibland men då får ni i alla fall rätt bebis nu!

Känslan ÄR magisk, de håller ja med om Väntar ju mitt tredje nu och det är fortfarande magiskt^^ De som är skillnaden är väl att man delar denna magiska känsla med ännu fler, de andra barna alltså
  • Jane  Doe

Jag hoppar in här jag också. Plussade för några dagar sedan men då jag även fick svagt plus utan stegring förra månaden följt av ett tidigt missfall så ville jag försäkra mig om att jag fick en tydlig stegring denna gång innan jag vågade hoppas på något. Idag fick jag ett starkt plus och gravid 2-3 på digitalt så det känns bra.

BF 1 juli, första barnet.

• Tiger Af Lilja

Kul och välkomna, håller med. magiskt att vänta barn..
    Längtar till jul då släkt och vänner ska få veta, min mamma och bästa vän vet redan.

- LISTAN (Vi går efter datum) -

MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013
    Jes55: BF 1 Juli 2013
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013

• Tiger Af Lilja

- LISTAN (Vi går efter datum) -

MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 ( Andra barnet )
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )

• Lillasyster82

Om jag vaknar på natten så har jag svårt att somna om för det drar och känns speciellt i magen... Är väl ett bra tecken att det känns men blir så väldigt trött när jag inte får sova mina 8 timmar per natt! I vanliga fall så har jag inte alls problem med att sova och somna om men är väl bara till att vänja sig för till sommaren blir det troligtvis ännu mindre sömn och framförallt oregelbunden...

Laconian: Tack! Är verkligen värt väntan nu när jag vet att det fungerar så här långt men hade det inte blivit något denna gången hade jag blivit väldigt besviken och hade nog mer eller mindre gett upp. Fast som många sa innan så blir man starkare när man väl kommit igenom svårigheterna både som person men även som par. :) Nu ska jag bara oroa mig för att allt ska fungera hela vägen så jag faktiskt får känna mitt barn i famnen i början av juli! 

Är lite otålig, att behöva vänta så länge till denna stunden - önskar det varit nu samtidigt som denna tiden också är speciell.

• BillieJean91

Hörrni, jag är ganska så smal vanligtvis. Vart riktigt sega gravidmagar innan. Men denna gången har ja redan svällt upp ordentligt. Ganska så otroligt men antar att det är gaser ^^ haha
    Tror inte att vi kan vänta till jul med denna nyheten faktiskt.. =P Hur har ni som fått barn innan, lätt att få bebismage eller?

Svar på tråden - bf juli 2013 -