• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • litenkattastrof

Jag far nog tacka för mig det sket sig. blöder som katten.

Ab imo pectore.
  • Lillasyster82
    litenkattastrof skrev 2012-10-26 09:45:14 följande:

Nej, nej, nej - nu är det jag som fäller några tårar!
    Ta hand om dig!
    Tröstekram!
  • litenkattastrof
    Lillasyster82 skrev 2012-10-26 09:54:26 följande:

Nej, nej, nej - nu är det jag som fäller några tårar!
    Ta hand om dig!
    Tröstekram!
    oh tack! det är ingen fara alls jag är alltid inställd pa att det faktiskt kan ga fel särskilt i början man säger ju inte att man ska vänta med planerna till vecka 12 för intet.

Ta hand om er tjejer och jag önskar er mer lycka än jag hade den här rundan!

kram!
    Ab imo pectore.
  • Rebban
    litenkattastrof skrev 2012-10-26 10:15:22 följande:
    oh tack! det är ingen fara alls jag är alltid inställd pa att det faktiskt kan ga fel särskilt i början man säger ju inte att man ska vänta med planerna till vecka 12 för intet.

Ta hand om er tjejer och jag önskar er mer lycka än jag hade den här rundan!

kram!

Jag satt precis och ljög för en kollega om varför jag inte kunde följa med på hans avslutsningsmiddag (han slutar på mitt jobb). Kändes helt värdelöst att behöva ljuga om varför jag inte kunde följa med. Alla kommer ju att fatta om jag inte dricker vin till middagen, ovasett vilken perfekt ursäkt man har så fattar folk. Så jag valde att inte gå över huvud taget.

Men när jag läst ditt inlägg nu så insåg jag att det inte är så synd om mig och att du har helt rätt i att det faktiskt finns en anledning till varför man ska vänta några veckor med att berätta.

Bättre lycka till dig och din man nästa gång. Jag håller tummarna för att du snart får ett plus igen! Ta hand om dig.
  • Tiger Af Lilja

Nope det visade neg igår, men dum var jag som inte tog morgonurin, och inte kollade att det va 20 sek, inte fem när man doppade den i urinen.. Det lustiga var att när jag skulle plocka ur batteriet skiftade rutan från ej gravid till gravid 1-2 veckor sen stängdes den av..

Mina tester är allt annat än normala.
    Jag mår dock skitilla rent ut sagt och kräkfärdig.

Ingen blödning heller så, kanske hade äl nåhra dagar senare.
    Det  första testet visade supersvagt, och mäter på 10 ..
    Kanske helt enkelt att dom andra visar neg för det är först nu jag har bim?

Spekulationer, men ingen mens ändå så..
    Ska väl fortsätta testa så länge jag inte blöder..mår illa och har ömma bröst..

Jobbigt bara att inte vara säker .

• smulanss

Hej alla! Vi har också plussat och är beräknade till 4 juli. Det är vårt andra barn, vi har en kille född -10.

• MalinTherese
    Tiger Af Lilja skrev 2012-10-26 13:22:06 följande:
    Nope det visade neg igår, men dum var jag som inte tog morgonurin, och inte kollade att det va 20 sek, inte fem när man doppade den i urinen.. Det lustiga var att när jag skulle plocka ur batteriet skiftade rutan från ej gravid till gravid 1-2 veckor sen stängdes den av..

Mina tester är allt annat än normala.
    Jag mår dock skitilla rent ut sagt och kräkfärdig.

Ingen blödning heller så, kanske hade äl nåhra dagar senare.
    Det  första testet visade supersvagt, och mäter på 10 ..
    Kanske helt enkelt att dom andra visar neg för det är först nu jag har bim?

Spekulationer, men ingen mens ändå så..
    Ska väl fortsätta testa så länge jag inte blöder..mår illa och har ömma bröst..

Jobbigt bara att inte vara säker .
    Åh typiskt, testade själv lite tokigt första gången, jag läste inte heller bruksanvisningen som man kanske borde göra ;D 
    men man tycker ju att man är invan test narkoman så man borde klara de utan några som helst konstigheter.
    Men så blir de när man testat en 5 olika sorter för alla gör olika på olika sorter..

Men tiger af lilja Ge inte upp nu, ta morgon urinen, köp ett nytt digitalt, håll i 20 sekunder så ska du se att de kommer att vara allt annat än negativt om de väl skimrade och bytte till gravid 1-2 ... :)
  • MalinTherese
    smulanss skrev 2012-10-26 14:16:14 följande:

Hej alla! Vi har också plussat och är beräknade till 4 juli. Det är vårt andra barn, vi har en kille född -10.

Hej och Välkommen!
    Grattis till er båda! Har också en lilleman förr -10 =)  
  • MalinTherese
    Lillasyster82 skrev 2012-10-25 10:40:59 följande:
    Själv testade jag direkt med ett digitalt vilket jag tycker var skönt. Blev lite svart på vitt.

Har en fråga, speciellt till er som redan fått barn. Vart och med vem tar man kontakt med för inskrivning? Är det bara till att ringa sin vårdcentral? Sen är ju frågan när man bör göra det, ska jag ringa nu med detsamma eller ska jag avvakta och se hur det fortskrider? 
    Olika det, Med min son ringde min syster och bokade en tid åt mig för jag tyckte: Jag hinner, jag hinner.. 
    Och hon är stressmomentet själv, då skrevs jag in i vecka 11 :)

Denna gång har jag ringt min gamla barnmorska och meddelat att jag är gravid, är dock bara i vecka fem men jag har ett å annat missfall i bagaget och tyckte därför att de var skönt att ringa o boka en tid för att få prata lite kring detta och vad jag kan tänka mest på nu för att vara på "den lugna sidan" tills dem värsta oro-veckorna är över :)

Ring din hälsocentral du, så vägleder dom dig vart du ska vända dig =) 
  • MalinTherese
    litenkattastrof skrev 2012-10-26 09:45:14 följande:
    Jag tycker du ska kontakta en gynekolog som kollar upp det åt dig, Hade en vän som inte kunde gå utomhus för hon blödde så hemskt å vi alla var säker på ett missfall men ack så fel vi hade.. hon blödde i närmare 8 dagar, groteskt mycket men idag har hon sin friska 2 åring med sig överallt. för hon var benne mig kvar!
Svar på tråden - bf juli 2013 -