Inlägg från: Laconian |Visa alla inlägg
  • Laconian

- bf juli 2013 -

Åh äntligen någon mer. Sökte på BF juli 2013 förra veckan i hopp om en grupp, och nu har du startat en!

Jag har också blivit gravid och enligt en schablon-beräkning ska jag ha bebis 27 juli 2013 =)

Du har barn sedan tidigare också? Jag har en son på precis 1 år :)

• Laconian

Jag har varit väldigt yr och t.o.m fått gått hem från jobbet då jag varken kunde stå eller sitta två dagar. Sedan är det molvärk, nåt hugg här och där och min matlust är lika med noll. =)  Dessutom ser jag ut som en tonåring i hyn, fruktansvärt mycket finnar!!! Kul när man snart är 30 liksom ... Hahaha

• Laconian

NI som fött fler än ett barn, hur tyckte ni att er andra förlossning var i jämförelse med den första? Smärta, tid att föda/krysta osv.

Hur gamla är ni? Om man får fråga sånt ;)

• Laconian

Men brudar, jag måste ju vara trött eller nåt, Kollade gravidverktyg nu och mitt BF är i juni :/ Hur kan jag ha sett så fel?! Jag är ju i vecka 6 nu.. hahaha jag får väl lov att byta grupp..

• Laconian

Ja jag hänger kvar. Det kan ju bli framflyttat som det ofta blir och sen kanske man går över tiden med 14 dagar så pang bom det blir kanske juli ändå ;)

Angående att berätta. Vi berättade inte förrän vecka 10 för någon förra gången, då fick både jobb och föräldrar veta. Dels för att jag fick sjukskriva mig en del i början och kände att det är bättre de vet sanningen än att jag "har magsjuka" var och varannan dag!

Denna gång berättade vi redan i vecka 5-6 skiftet där för våra föräldrar. Plus en del nära vänner. Det har sina för- och nackdelar bägge delarna. Berättar man tidigt kan ju folk lättare förstå att man blir ledsen om det skulle bli MF men samtidigt kanske det i sig är jobbigt att folk vet att man fått MF.... Osv.

På jobbet ska jag inte berätta denna gång förrän det är aktuellt, kanske om jag skulle må dåligt igen eller om det börjar synas utåt på något vis. Annars försöker jag hålla tyst en stund till ;)  Mysigt med hemlisar!

• Laconian

Grattis till er alla! Det är himla kul detta med att vara gravid och vänta barn.
    Många som har BF 1 juli ;)

Jess55: Åh det är underbart med första barnet! Lyckan, känslan att inte veta vad som väntar och den känsla man får när man har sitt barn i famnen... jag hoppas att man känner samma sak med andra barnet- för den känslan är magisk!

Lillasyster82: Extra stort grattis till er, barn kommer alltid till en när man minst anar det :) Det kan ta tid ibland men då får ni i alla fall rätt bebis nu!

• Laconian

Juli2013: Man kan ju köra med en ursäkt som ligger nära sanningen, att man försöker skaffa barn och inte vill chansa och dricka alkohol utifall man är gravid ;)  Eller att man startat en ny seriös träningsperiod och inte vill förstöra med alkohol.

Lillasyster82: Vi håller också på att renovera badrummet. Kan säga att det är pest och pina att vara utan toalett om nätterna ;) Inte så kul att gå ut i skogen och kissa mitt i kalla natten... Brrr...

TigerafLilja: Hur går det :/ ? Som fler sagt innan så visar ju tester på olika nivåer och de kan ju fortfarande vara relativt låga.. jag har inte vågar gjort ett andra test än. Ska göra ett nästa vecka för att "kontrollera" också...

• Laconian

Det är ju så, vi följs åt i vått och torrt. Mycket kan ju hända på vägen fram, det är fortfarande tidigt. Är skönt att ha en grupp där vi kan prata. Håller alla tummar för er som befinner er i osäkerhet.

Smulanss: Kul, grattis!! Jag har också en son sedan tidigare!

Litenkattastrof: Usch, ja vi får avvakta och helt enkelt hoppas på det bästa! Man blir ju så arg och ledsen när det händer, oavsett hur tidigt och sent det är. Kämpa på!

BlackCotton: Grattis!! Välkommen hit. Oj, 4 barn! Min dröm är också att få 4 barn, får se om maken går med på något mera efter detta ;)

• Laconian

Billiejean91: hittills mår jag rätt bra. Yrselattacker dock och pissnödig jämt! Finnar ploppar fram över rygg o ansikte- i MÄNGDER! hahaaa... men man står ut med mycket för att få barn!

saga09: välkommen! kul när vi blir flera =) Grattis!!

Juli2013: ja jag äter folsyra, gjort det sen i juni. vet inte hur noga det är nuförtiden, en del som har låga nivåer behöver nog men jag äter utifall att =)  Konstigt svar av en BM- de brukar ju förespråka folsyra

• Laconian

Blutsaft är ju naturläkemedel och lindrigare för magen. Järntabletter brukar man ju äta, dock hade jag jätteproblem med förstoppning av de jag åt förra graviditeten. Blutsaft innehåller ju inte samma mängd järn/ml som en tablett från apoteket- men det är bättre att få i sig lite än inget i alla fall.

Svar på tråden - bf juli 2013 -