Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Jag hänger också gärna på här. Fick veta resultatet igår. Detta är första barnet som beräknas till den 1 juli. Då vi försökt få barn i drygt 2,5 år så är det en liten chock och har än inte riktigt förstått.

När det gäller att berätta så har jag gjort det till två nära vänner men sen ska vi (speciellt jag) försöka hålla oss. Blir en fin julklapp till våra föräldrar. :) Ville berätta för någon dels för att ha någon att prata med om allt men även om det inte skulle gå bra hela vägen så vet jag att de är dessa personer som kommer få ta hand om mig.

• Lillasyster82

Om jag vaknar på natten så har jag svårt att somna om för det drar och känns speciellt i magen... Är väl ett bra tecken att det känns men blir så väldigt trött när jag inte får sova mina 8 timmar per natt! I vanliga fall så har jag inte alls problem med att sova och somna om men är väl bara till att vänja sig för till sommaren blir det troligtvis ännu mindre sömn och framförallt oregelbunden...

Laconian: Tack! Är verkligen värt väntan nu när jag vet att det fungerar så här långt men hade det inte blivit något denna gången hade jag blivit väldigt besviken och hade nog mer eller mindre gett upp. Fast som många sa innan så blir man starkare när man väl kommit igenom svårigheterna både som person men även som par. :) Nu ska jag bara oroa mig för att allt ska fungera hela vägen så jag faktiskt får känna mitt barn i famnen i början av juli! 

Är lite otålig, att behöva vänta så länge till denna stunden - önskar det varit nu samtidigt som denna tiden också är speciell.

• Lillasyster82
    Tiger Af Lilja skrev 2012-10-24 19:30:03 följande:
    Hörrni, jag kanske måste lämna gruppen, är lite chockad.

testade med rfsu nyss och det visar negativt, fick ju plus med billiga tester i fredags :O

jag anar ett svagt streck på rfsu, men borde inte det visa superstarkt nu..är väldigt besviken.

Sen det andra testet har 3 streck, varav det som när närmast teststrecket är starkast..men för nära..

Köper ett digitalt på fredag, visa det neg då så får jag nog lämna gruppen, detta känns ju helt sjukt.

Tråkigt om så skulle vara fallet. Förstår verkligen din besvikelse då jag själv har testat när jag trött det varit något men lika förtvivlat har det varit negativt. Besvikelsen är då total när man inte vill något annat än vara gravid.

Hoppas verkligen och håller tummarna att det står "gravid" på ditt digitalatest.
  • Lillasyster82

Själv testade jag direkt med ett digitalt vilket jag tycker var skönt. Blev lite svart på vitt.

Har en fråga, speciellt till er som redan fått barn. Vart och med vem tar man kontakt med för inskrivning? Är det bara till att ringa sin vårdcentral? Sen är ju frågan när man bör göra det, ska jag ringa nu med detsamma eller ska jag avvakta och se hur det fortskrider? 

• Lillasyster82
    Tack BillieJean91 och Rebban, ska ta och ringa när det känns rätt. Sitter nämligen i ett kontorslandskap så är ju inte så "bara" att ringa när det finns många stora öron och vill ju inte berätta det för jobbet än. Ska kolla upp deras telefontider och telefonnr sen får jag ta mig en promenad när det är dags att prata. Ska bli spännande allt vad detta nu innebär...

Ser framemot denna tiden men samtidigt så vill jag ju träffa den som kommer ligga i min mage under så lång tid - helst redan igår... Tungan ute Otålig är mitt förnamn...!
  • Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-10-25 20:16:01 följande:
    Vad sakta tiden går... Vill bara att det ska bli jul så jag kan berätta för alla! Tycker det är jobbigt att försöka dölja det, samtidigt som jag inte vill gå ut för tidigt!

Knep för att dölja det - ursäkter etc? Eller bara att få tiden att gå lite snabbare?
    Kan bara instämma, varje dag segar ju sig fram och det känns som tiden står stilla. Samtidigt är snart en till dag till ända och innan vi vet ordet av så är det snart vår igen... 

Själv kommer jag undvika fester tex men gick inte så ofta på fester tidigare heller så jag bryter inte helt plötsligt mitt mönster. Sen har jag lite funderingar på att gå på en afterwork nästa vecka men det är inte i samma stad som jag bor i så jag planerar att köra och har då en utmärkt anledning till att avstå alkoholen.

Sen håller vi på att renovera ett rum i vårt hus vilket kommer kännas lite konstigt när jag inte känner för att ta i som jag gjort tidigare. Min bror kommer till helgen och ska hjälpa till så vet inte hur jag ska handla i då. Fast får väl stå för all matlagning, städa och röja i övriga huset så ser det kanske inte så konstigt ut i alla fall. 

Godnatt! Dags för sängen då jag vaknade vid 4 i natt, hoppas kunna sova hela denna natten istället för jag behöver mina timmars sömn för att vara pigg och glad. 
  • Lillasyster82
    litenkattastrof skrev 2012-10-26 09:45:14 följande:
    Jag far nog tacka för mig det sket sig. blöder som katten.

Nej, nej, nej - nu är det jag som fäller några tårar!
    Ta hand om dig!
    Tröstekram!
  • Lillasyster82

Har också en dröm om fyra barn och när jag och min make diskuterat det så kan han tänka sig det. Fast får väl se hur det nu går med första. Kanske får en helt annan uppfattning senare...

Vill också säga grattis till er som precis kommit in i tråden och välkomna hit!

• Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-10-27 08:45:42 följande:
    Tänkte kolla: är det någon här som äter folsyra? Har läst att det är bra att göra det, men jag gör det inte just nu.. Av bm fick jag till svar att jag kan äta det om jag känner mig lugnare då...

Jag har precis börjat äta folsyra eftersom det minskar risken för ryggmärgsbråck på fostret.

Läste även detta, "Folsyra är ett B-vitamin som behövs för celldelningen i kroppen och därför är det extra viktigt inför och under graviditeten...

... Om man följer de allmänna kostrekommendationerna och väljer fullkornsprodukter, och äter ett halvt kilo grönsaker och frukt om dagen, uppnår man det." Här är källan, www.1177.se/Orebrolan/Tema/Liv-och-halsa/Mat/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/.

Själv är jag tveksam till att jag får i mig tillräckligt och tar därför tillskottet. Utöver det tar jag även järn i form av blutsaft.
  • Lillasyster82

Jag mår allt bra fast visst är brösten ömma och vissa dagar har jag molande värk i magen. Under helgen har jag också varit trött, antar att det är ett tillstånd jag får vänja mig vid.

Jag har också känt av illamående och yrsel ibland men inget extremt utöver det vanliga.

Tiger af Lilja, hoppas allt löser sig! Ta hand om dig!

Svar på tråden - bf juli 2013 -