• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Sixxty
    hannis skrev 2012-09-04 12:57:40 följande:
    Sixxty:

Nej visst det håller jag med om. Det finns ju massor av såna saker som jag tycker är helt självklart men som andra människor inte alls håller med om. Dock håller jag inte på och förlöjligar dem eller drar korkade parenteser för att få dem att inse hur fel dem har. Jag accepterar att vi resonerar olika.

Ser du verkligen ingen anledning att ge en liten 2-åring något att äta i butiken i stället för att han/hon skall skrika, gråta och krångla sig igenom hela handlingen med följden att jag som mamma blir oerhört stressad, får huvudvärk och glömmer hälften av vad jag skulle handla. En 2-åring som ändå inte förstår skillnaden på medhavda kex och de man har i kundvagnen. vad hände med att man som förälder kan välja sina strider?

Och hur bevisar man för butiken att de medhavda kexen inte snattats från butiken. Sparar ni alla kvitton ni fått från alla handlingar? :-O
    Visst kan jag se poängen men tycker ändå inte att det är ok att ta för sig och äta av varor man inte betalt. Min tvååring har aldrig fått något (förutom gratis bananer) att äta och vi tar oss igenom affären vid liv varje gång. Han vet att han inte får något annat än bananen och ber inte heller om det.
  • Duckan

Ta inte detta som ett påhopp nu hannis, men jag svarar så här då: Välja sina strider, ja förvisso, men kan man inte hellre då välja sina tider man handlar på? (du jobbar skift, jag vet, men det gör ju inte alla i tråden antar jag) Jag skulle inte vilja gå och handla om jag visste att Siri kommer få ett utbrott för att hon är hungrig eller väldigt trött. Det kanske är ett fel hos mig, men bara tanken gör mig stressad och då hoppar jag hellre det. Förstår att det inte lätt alla gånger om man tex är ensamstående och måste handla med barnet, men ge barnet ett kex innan då kanske?

• Michael 332

om barnen vill äta en kall korv ur ett paket inne i butiken är väl det okej, om man däremot plockar fram en grill man har med sig och börjar grilla korven för att ungen bara äter grillad korv så har man passerat en gräns

• Sixxty
    Michael 332 skrev 2012-09-04 13:11:07 följande:
    om barnen vill äta en kall korv ur ett paket inne i butiken är väl det okej, om man däremot plockar fram en grill man har med sig och börjar grilla korven för att ungen bara äter grillad korv så har man passerat en gräns
    Bara du betalar för den sen så borde det inte vara något problem om jag förstått det hela rätt

• Michael 332
    Sixxty skrev 2012-09-04 13:12:39 följande:
    Bara du betalar för den sen så borde det inte vara något problem om jag förstått det hela rätt

att jag inte tänkte på det Cool dessutom kan man ju ha tur så att man är i en butik som dessutom säljer engångsgrillar, då behöver man inte släpa med egen
  • pelagia

Min dotter på 15 månader får alltid en banan eller ett äpple medans vi handlar. Enda sättet att få henne att sitta stilla i kundvagnen. Inget fel med det. Vi har självscanning och väger och scannar givetvis frukten innan hon får den. En del affärer (Coop forum) har t.o.m en skål med gratis bananer "varsågoda alla barn". Fattar inte att folk orkar blir så upprörda, det är INTE stöld och INTE olagligt. 

• Michael 332
    Michael 332 skrev 2012-09-04 13:18:54 följande:
    att jag inte tänkte på det Cool dessutom kan man ju ha tur så att man är i en butik som dessutom säljer engångsgrillar, då behöver man inte släpa med egen

har man tur så har dom kanske spritkök och kastruller också om ungen vill ha potatismos Cool
  • Michael 332

kan se framför mig hur mammor med lekande barn sitter i solstolar, grillar, äter popcorn och dricker kaffe. när dom är klara tar dom bara med sig streckkoderna till kassan 

• Michael 332

Okej, jag erkänner, jag spårade ur lite där. Men varför inte öppna en butik där man kunde göra allt det utan att någon tittade snett på en? jag har två vallhundar som kan valla in barnen om dom börjar sprida sig för mycket i butiken

• Krafs

Haha. Vad är problemet? Man betalar ju ändå för varan?

Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?