hannis skrev 2012-09-04 12:57:40 följande:
Sixxty:
Nej visst det håller jag med om. Det finns ju massor av såna saker som jag tycker är helt självklart men som andra människor inte alls håller med om. Dock håller jag inte på och förlöjligar dem eller drar korkade parenteser för att få dem att inse hur fel dem har. Jag accepterar att vi resonerar olika.
Ser du verkligen ingen anledning att ge en liten 2-åring något att äta i butiken i stället för att han/hon skall skrika, gråta och krångla sig igenom hela handlingen med följden att jag som mamma blir oerhört stressad, får huvudvärk och glömmer hälften av vad jag skulle handla. En 2-åring som ändå inte förstår skillnaden på medhavda kex och de man har i kundvagnen. vad hände med att man som förälder kan välja sina strider?
Och hur bevisar man för butiken att de medhavda kexen inte snattats från butiken. Sparar ni alla kvitton ni fått från alla handlingar? :-O
Visst kan jag se poängen men tycker ändå inte att det är ok att ta för sig och äta av varor man inte betalt. Min tvååring har aldrig fått något (förutom gratis bananer) att äta och vi tar oss igenom affären vid liv varje gång. Han vet att han inte får något annat än bananen och ber inte heller om det.