• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • ModestyB
    Emeliiiee skrev 2013-01-20 22:05:55 följande:
    Där vi handlar har barn möjlighet att få banan, en slättbulle och prinskorv.
    Vi väljer också väldigt gärna "fruktbutiker". Finns en på Östgötagatan i Stockholm som vinner över Hemköp, trots att den är dyrare just för att barnen kan välja varsin frukt vid ingången.
  • MissGadget

Nej, jag brukar inte stjäla. :)

• RS89

De gångerna när jag har varit riiiiiiiiiiiiiiiiiktigt törstig och det är lång kö då har jag öppnat vattenflaskan men man bettalar ju detsamma.

En gång när jag var gravid och hade hemsk halsbränna var jag tvungen springa till mjölken och dricka lite innan jag betalade.

Fuck dig om du tycker jag gör fel?

• christina99

Hej så klart var och en får göra som man vill. Men oavsett så är det snatteri om du brukar en vara innan den betalts. Om du dessutom skulle få en butikspersonal som ser dig, och som surnar till och vill ha tilbaka varan pronto räknas det som att du utfört en stöld. Oavsett belopp! Otroligt trist dom att ha i sitt ev. belastningsregister om du söker jobb!

Sedan gör ju barn som du gör inte som du säger att de får eller inte.

Med risk för att nu någon blir sur så vill jag betona att det upp är till var och en men varför chansa att åka fast? Som arbetsgivare så är det jättetrist att avfärda någon för en sådan här sak, det kan ju vara en helt underbar person som går miste om en tjänst.

Förlåt utsvävningen - skulle jag tillåta mina barn... nej.

• Tokern
    Emeliiiee skrev 2013-01-20 22:05:55 följande:
    Där vi handlar har barn möjlighet att få banan, en slättbulle och prinskorv.
    Så är det där jag handlar också. Ibland får jag en sur min, men jag gissar att de inte har koll på att affären bjussar barnen på en frukt.
  • korfu08

Nej skulle aldrig göra det, vi betalar först sen kan man få sin dricka eller vad det nu är. Oftast väntar vi tills man kommer ut från affären.

• skogsvitter

Hur betalar man en banan som barnen redan ätit upp? Sådant vägs ju innan man vet vilket pris man ska betala...

• Krafs
    skogsvitter skrev 2013-08-16 10:22:41 följande:
    Hur betalar man en banan som barnen redan ätit upp? Sådant vägs ju innan man vet vilket pris man ska betala...
    -,- Verkligen?
  • Snällspiken

Nej, det är snatteri. Jag tycker inte att jag gör något vidare jobb som förälder om jag lär barnen att sådant är OK. 

• Indianica

Nej, absolut inte, så otroligt pinsamt och dumt. Jag såg igår en pojke, han var säkert 10-11 år som gick och plockade lösviktsgodis i en påse och undertiden han plockade så åt han för fulla muggar, han "smakade" på godiset. Efter att han plockat påsen full, så satte han sig och väntade på sin mamma vid kassan, öppnade påsen, grabbade tag i en näve godis och smaskade obekymrat i sig. När mamman kom så gick de och betalade och pojken åt hela tiden ur påsen. Tycker det är helt fel att lära barn att bara för att de blir sugna i butiken på banan eller godis eller whatever så är det bara att ta för sig. Man dör inte av att vänta i fem minuter tills man betalat och kommit ut ur butiken?! Observera att gratisbananer är givetvis okej.

Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?