• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • asatantrosa

Ni som tycker det är stöld, det är inte stöld om man betalar för det i kassan? Hellre att barnet (vilket det oftast är) äter en banan eller fralla än vrålar hela tiden. Nu gör jag aldrig så själv eftersom vi alltid handlar efter tidig middag men orka störa sig på en sån sak. Man blir less på hur sjukt dömande vissa människor i samhället verkar vara.

• Faber

Du nyttjar en vara innan du ersatt ägaren, i detta fall affären. Tekniskt sett är det stöld såvida inte ägaren uttryckligen har gjort klart att det är tillåtet.

Att ägaren ser mellan fingrarna efteråt är en annan sak.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Krafs
    Linda5 skrev 2013-09-18 16:38:33 följande:
    Det får stå för dig att du inte kan hantera dina barn i den situationen.
    Varken jag, mina barn mina syskon, mina syskonbarn har någonsin behövt något innan man gått igenom kassorna. För vi har fått lära oss att man inte gör så. Har butiker här som klassar det som snatteri så skulle aldrig falla oss in att äta något i butik före betalning. Barnen och syskonbarnen är mellan 1 år och 18 år. Allt handlar om vad man lär barnen från början.
    1. HAHAHAHA. "okej". Vilket uppenbart försök att provocera. Jag tror inte på dig. Du ljuger.

2. Det är inte olagligt att äta innan man betalt. Det är isåfall snarare butikerna som begår brott. Men jag tror även här att du ljuger för att försöka ge dina dåliga argument större vikt.
  • Pappa2006

Sedan kanske det rent juridiskt inte är snatteri, men jag tycker ändå att det är fel.  Min fru arbetar som kassörska och i de fall där en förälder slänger upp ett bananskal och på något sätt förväntar sig att kilopris på varan skall kunna avgöras så drar hon alltid till med lite extra. Aldrig i livet att jag tänker lära mina barn att det är okej att öppna någonting inne i butiken.

• T W

Jag hade skämts ihjäl om jag hade slängt upp en tom förpackning och det sedan kanske varit något fel på kortet eller kanske så att jag glömt sätta över pengar alt. satt över till fel konto..det brukar hända lite titt som tätt och i kombination med att jag ofta åker ifrån telefonen så är det inte så kul..

• Josephine96

Har inte barn men skulle aldrig låta dem göra det. Tycker det hör till vanligt folkvett att man inte öppnar något innan man betalar

• Linda5

Var och handlade idag och vid frukten står en kvinna och äter en frukt. Som jag skrivit innan så anser jag det vara stöld. Jag säger till att hoppas du tänker betala och hon gick fullkomligt i taket. Började skrika o hytta med handen mot mig och sa att hon åt minsann om hon ville det skulle jag skita i. Blir så arg på dessa snattare som inte betalar för sig.

• Fru envis
    Tjenixen skrev 2012-09-04 07:33:31 följande:
    För min del blir jag dålig ibland av medicinen och det bara kommer och då måste jag akut äta /dricka nått snabbt annars tuppar jag av.. Spelar ingen roll att jag nyss ätit /druckit
    ha med dig vatten och en frukt när du går utanför dörren?
  • Fru envis

men jag förstår inte detta, även om man självscannar så har man ju inte betalt för varan.
    man har scannat in den inget mer. 

Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?