• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Tjenixen
    Fru envis skrev 2013-10-28 18:45:52 följande:
    ha med dig vatten och en frukt när du går utanför dörren?

ja om det vore så lätt så skulle jag väl göra det.. tror du inte jag provat det?
  • Fru envis
    Tjenixen skrev 2013-10-28 19:34:08 följande:

ja om det vore så lätt så skulle jag väl göra det.. tror du inte jag provat det?
    ha med dig något matigare då.
  • Myran 08

Ja jag brukar göra det dock så pratar jag alltid med en i personalen om det före så att jag har fått ett OK och så har jag ALLTID streckkoden i närheten. För då kan jag hänvisa till en i personalen att jag frågat och fått det ok. Kanske låter fjantigt men hellre det än att få höra att man har tagit något och personalen verkar uppskatta att jag frågar före vilket känns bäst i hjärtat för mig. 

• Fru envis
    Tinastina skrev 2013-10-28 19:39:08 följande:
    Allt för många som tar något innan dom betalat.
    Tycker det är galet, att dels låta barnen tex få smaka på en godis eller dylik.

stina3.blogg.se/bebis
    är det inte bättre om du länkar till ett visst inlägg?
  • Tjenixen
    Fru envis skrev 2013-10-28 19:36:56 följande:
    ha med dig något matigare då.

men ibland får jag 10 blodtryckfall på raken om jag har otur uteberoende på vad jag gör.. jag kan inte ta med mig så mycket saker till en mataffär fattar du väl.. tänk lite nu

vissa har verkligen inte en hjärna känns det som ibland 
  • Fru envis
    Tjenixen skrev 2013-10-28 19:46:52 följande:

men ibland får jag 10 blodtryckfall på raken om jag har otur uteberoende på vad jag gör.. jag kan inte ta med mig så mycket saker till en mataffär fattar du väl.. tänk lite nu

vissa har verkligen inte en hjärna känns det som ibland 
    har jag på något sätt antytt att du ska vara korkad/utvecklingsstörd eller liknande? nej så gör inte det till mig är du snäll.
  • Tjenixen
    Fru envis skrev 2013-10-28 19:55:15 följande:
    har jag på något sätt antytt att du ska vara korkad/utvecklingsstörd eller liknande? nej så gör inte det till mig är du snäll.

har inte sagt att du är det men tar du åt dig så ja truth hurts
  • Fru envis
    Tjenixen skrev 2013-10-28 20:12:11 följande:

har inte sagt att du är det men tar du åt dig så ja truth hurts
    nu antydde att jag inte skulle ha någon hjärna. det tolkar ja som att jag skulle sakna någon form av intelligens.
    skulle inte du göra det? 
  • Serpentis

Ser att det är många olika åsikter här i tråden. 
    Själv gör jag inte så. Man äger varorna i den stunden man betalat för dem-inte tidigare. Har lärt mitt barn att man ska först betala för varan och sedan får hon det. Hon undrade varför - och jag förklarade. Sedan dess har jag inga som helst problem med henne i detta ämnet. 

Kan tänka mig en sådan scenario.. jag öppnar något hon börjar äta/dricka på går till kassan och det visar sig att det är strul med min bank (dvs ingen koppling mellan banken och affären- händer då och då) och man kan inte betala för varorna hahah vad gör jag då? :) Och nej, jag brukar inte bära kontanter med mig. Så... Nej :P :)

Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?