• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Queenie70

Inte regelbundet, men det har hänt vid ett fåtal (kanske 2 ggr) att jag öppnat nåt åt barnet när han var yngre för att kunna slutföra handlingen utan några stora processer. Självklart har jag betalat för produkten vid kassan.

• Fröken reserverad

Om mitt barn är hungrigt i affären så kan hon få en bit av brödet vi står och väntar på att få betala. Godis och glass måste hon vänta på till efter vi betalat.

• Parcae

Jag valde det sista alternativet, men jag vill tillägga att det faktiskt beror på butiken själv. Jag vet att en del butiker har en mer avslappnad inställning till sånt och att andra inte vill att man gör så. Jag tycker det är okej så länge det är okej med butiken.

• Fröken reserverad
    Parcae skrev 2012-09-03 15:18:04 följande:
    Jag valde det sista alternativet, men jag vill tillägga att det faktiskt beror på butiken själv. Jag vet att en del butiker har en mer avslappnad inställning till sånt och att andra inte vill att man gör så. Jag tycker det är okej så länge det är okej med butiken.
    Har en liten tanke kring detta bara...et förutsätter ju dock att det inte är en liten kvartersbutik..är det inte bättre att kunden köper en baguette och barnet äter lite på den..än att barnet sitter och mumsar på medhavd brödbit? Ur ren affärsvinning alltså Drömmer
  • S vali s

Nej det är inget jag har låtit något av mina tre barn göra, hur andra sen väljer att göra är rätt ointressant för min del.

Den late får brått när det blir kväll
  • Åsa

Har aldrig slagit mig att göra så. Är det inte genom kassorna så är det inte mitt bara. Om någon annan har diabetes och glömt ha med sockerbit så är det väl ett ok alternativ. Att göra det för att förebygga utbrott(!) verkar extremt märkligt i mina ögon.
    Om små barn är jättetörstiga och föräldrarna inte har vattenflaska med så skulle jag väl behärska höjda ögonbryn om det var ett stort ställe med långt till kassan (om det var vatten ungarna fick och inte läsk; att ge läsk som törstsläckare ger rätt dåliga signaler även när den är betald).

• Åsa

Bjudbanan till barn som vissa affärer har är för övrigt utmärkt tycker jag.

• tahira

Nej, jag har aldrig gjort det. 

Men jag ser verkligen inget problem i att andra gör det.

Jag tycker att det är lite mysigt de gånger man, ofta i mindre städer och på landsbyggden, ser folk stå i kön och äta vindruvor de sedan betalar för, eller dricker en läsk eller så. Familjärt och behagligt.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • fruboman

Bara när butiken bjuder på tex banan eller annan frukt, då får ungarna gärna äta i affären... men inte äta obetalda varor!

• Jessica82
    fruboman skrev 2012-09-03 17:59:24 följande:
    Bara när butiken bjuder på tex banan eller annan frukt, då får ungarna gärna äta i affären... men inte äta obetalda varor!
Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?