• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Jellybeanbaby
    bodimit skrev 2012-09-03 20:39:55 följande:
    Ja. så länge det är lite mera akut och att det finns typ en streckkod som de kan blippa efteråt. Är det något som man måste väga eller nåt så kan man ju låta bli att ta just det. Det har bara hänt 2 ggr för mig vad jag kommer ihåg. En gång hade jag vart ute på en jättelång promenad och det var supervarmt (mer än jag trodde) och jag blev helt desperat. kom in i ica maxi och tog en såndär vatten på flaska och drack upp hela. Expediten blev paff när jag "slängde" fram en tom flaska och skulle betala för den.
    Den andra gången var min dotter jättetörstig och hon fick då också öppna en flaska med vatten för att stilla törsten. Tro mig Alla andra blev nöjda efter det också =) 
    Glad
  • Oförglömlig

handlar på ica maxi och där bjuder de alla barn på en banan när man handlar och detta får mina barn.
    har öppnat vatten och gett min son då vi inte hade med oss själva men annars tycker jag att man ska betala. men bryr mig inte om andra ger sina barn lite att dricka då man ändå betalar för det.

har däremot sett föräldrar som gett sina barn glass och godis och kakor mm i affären.
    och det tycker jag är mer konstigt än att ge ett törstigt barn lite vatten i affären när man har en stund kvar att handla... 

• Duckan

Då ändrar jag meningen till: Handla, betala, sen äta. Hoppas att det låter bättre och att du förstår hur jag menar.

• Alex30
    Duckan skrev 2012-09-03 20:58:52 följande:
    Då ändrar jag meningen till: Handla, betala, sen äta. Hoppas att det låter bättre och att du förstår hur jag menar.
    Håller med dig :)
    BESÖK - unikabarn.com
  • Astarte
    Duckan skrev 2012-09-03 20:58:52 följande:

Ta det inte på allvar. Det var mest på skoj.
  • nozpa

Ja i nödfall så skulle jag det. Är gravid nu och skulle jag få en yrselattack så skulle jag kunna göra det. Inte bara för att man är sugen lixom. Då får man vänta tills man kommit ut.

• Lingonflickan
    Duckan skrev 2012-09-03 20:34:52 följande:
    Astarte, ser inte riktigt likheten mellan affär och restaurangbesök faktist.

inget att slösa argument på
    Puss!!
  • Lingonflickan
    nozpa skrev 2012-09-03 21:03:58 följande:
    Ja i nödfall så skulle jag det. Är gravid nu och skulle jag få en yrselattack så skulle jag kunna göra det. Inte bara för att man är sugen lixom. Då får man vänta tills man kommit ut.
    ha dextrosol med dig. Bara ett tips.
    Puss!!
Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?