• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Mercurialis

NEJ - jag kan inte med det, men jag har ingen åsikt om andra som gör så.

Det har aldrig hänt hittills. Vad framtiden har att bjuda är svårt att sia om. Det enda jag vet är att det måste verkligen vara en riktig nödsituation innan jag skulle konsumera en vara (eller låta barnen göra det) jag inte har betalat för än i en matvaruaffär. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Rocket Mania

Jag svarade: "JA - jag tycker inte det är konstigt så länge jag betalar för mig och produkten har streckkod/prislapp".

Därmed inte sagt att det händer i tid och otid.

• Jellybeanbaby

Liten sammanställning efter 128 röster:

TOTALT JA/NEJ:

JA 38,29% (49 st)

NEJ 61,72% (79 st)

Alltså mer än var tredje person tycker det är ok att göra så.
    Eller: nästan fyra av tio tycker det är ok att göra så.

Alltså mindre än två av tre personer som tycker det är fel att göra så.
    Eller: sex av tio tycker det är fel att göra så.

• Cloudyberry

I enstaka akutfall när jag storhandlat själv med barnen så har minsta fått en frukt i klämpåse under tiden. De äldre får ju en gratis frukt i fruktavdelningen så där är det lugnt.

• stingrocka

Absolut inte!!!

Enda gången som vi använt något innan det betalats är då sonen klämde ett finger i frysboxen på ICA, det blödde som f-n och vi hade inga näsdukar med oss. 

Då tog jag ett näsdukspaket och öppnade, men naturligtvis betalade jag för det..

• Duckan

Astarte, ser inte riktigt likheten mellan affär och restaurangbesök faktist.

• bodimit

Ja. så länge det är lite mera akut och att det finns typ en streckkod som de kan blippa efteråt. Är det något som man måste väga eller nåt så kan man ju låta bli att ta just det. Det har bara hänt 2 ggr för mig vad jag kommer ihåg. En gång hade jag vart ute på en jättelång promenad och det var supervarmt (mer än jag trodde) och jag blev helt desperat. kom in i ica maxi och tog en såndär vatten på flaska och drack upp hela. Expediten blev paff när jag "slängde" fram en tom flaska och skulle betala för den.
    Den andra gången var min dotter jättetörstig och hon fick då också öppna en flaska med vatten för att stilla törsten. Tro mig Alla andra blev nöjda efter det också =) 

• Astarte
    Duckan skrev 2012-09-03 20:34:52 följande:
    Astarte, ser inte riktigt likheten mellan affär och restaurangbesök faktist.

Hänvisar man till en princip som grund så ska den ju hålla också. Annars är den inte mycket värd, tänkte jag.
Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?