• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Linda5
    Krafs skrev 2013-09-16 19:16:10 följande:
    Klart vi kan göra det. Vad har det för betydelse? 

Det är stöld. Du lär dina barn att stjäla bland annat.
  • SuzR

Inte druckit men i många affärer är det ju en skylt 'vi bjuder barnen på frukt' och då tar vi en frukt eller två!

• Krafs
    Linda5 skrev 2013-09-16 21:55:17 följande:

Det är stöld. Du lär dina barn att stjäla bland annat.
    Utveckla gärna detta. 
  • vampyria2

Jag har gjort det vid några få tillfällen när barnen har varit små, ena gången så hade dottern råkat spilla ut vårat vatten vi hade med oss i bilen under en längre bilfärd mitt i sommaren, dottern var runt tre år gammal och var så törstig så hon skrek innan vi kom till en affär, då öppnade jag en MER och lät henne dricka den direkt.
    Men som regel äter och dricker vi aldrig saker vi inte har betalat för. 

• Thotis90

Nej. Jag stör mig dock enormt på barnfamiljer som envisas med att ge barnen bananer inne i butiken. Hur skall man kunna betala för dem när man väger frukten?

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Cornellia
    Thotis90 skrev 2013-09-16 22:05:11 följande:
    Nej. Jag stör mig dock enormt på barnfamiljer som envisas med att ge barnen bananer inne i butiken. Hur skall man kunna betala för dem när man väger frukten?
    Fast i många butiker får man väl bananer gratis till barnen?
  • Cornellia

Nej, men jag har egentligen inga åsikter om det, jag har bara aldrig haft någon anledning att göra det.

• vampyria2
    Thotis90 skrev 2013-09-16 22:05:11 följande:
    Du vet att de flesta affärer nu förtiden bjuder barn på frukt va? Brukar finnas en kort vid frukten där det finns en skylt där det står typ "varsågod alla barn ta en frukt"
  • Mandi74

Nej, skulle jag aldrig få för mig att göra inte sonen heller.. han vet att det räknas som stöld om man tar och äter något man inte betalt för. 

• MalinEddie
    Cornellia skrev 2013-09-16 22:06:39 följande:
    Fast i många butiker får man väl bananer gratis till barnen?
    Våra barn äter ofta banan samtidigt som vi handlar av den anledningen.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?