• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Michael 332
    Krafs skrev 2012-09-04 13:51:45 följande:
    Haha. Vad är problemet? Man betalar ju ändå för varan?

tack för att du skrev nåt, jag började känna mig så här

">

• CeeJay

Får lov att rösta på andra alternativet men då är det MIG det gäller (svimning, blodtrycksfall osv) då MÅSTE jag äta nått och har jag glömt att ta med mig så får jag ta av det jag sedan ska betala.

Naturligtvis skulle jag även ge till barnen om det var nödfall. 

• hannis

Fortfarande ingen som gett något relevant svar på varför det är så fel att öppna en vara som man sedan betalar för. Det är inte olagligt, ingen lider av det mer än ni viktigpettrar som stör sig på det. Ingen som kan svara?

• Sixxty
    hannis skrev 2012-09-04 18:44:37 följande:
    Fortfarande ingen som gett något relevant svar på varför det är så fel att öppna en vara som man sedan betalar för. Det är inte olagligt, ingen lider av det mer än ni viktigpettrar som stör sig på det. Ingen som kan svara?
    Vad är poängen med att kalla någon som råkar ha en annan åsikt för "viktigpetter"? Även om det alltid här finns undantag så tycker jag att det är många som kommer med fullt relevanta anledningar till att man inte tycker att det är ok att äta varor i butiken innan man har betalt.

För egen del är det en självklarhet att man betalar för varorna innan man äter av dom. Som jag har uppfattat det är det därför kassorna ligger i slutet av affären och man måste gå igenom dom för att komma ut ur affären . Dessutom vill jag inte lära mina barn att man får något gott om man beter sig illa i affären och att man betalar för det man ämnar äta innan man äter det. Jag handlar ofta ensam efter dagis med en femåring och en tvååring och det brukar gå alldeles lysande utan att muta dom med mat. Vad gäller vuxna har jag ännu mindre förståelse för varför man inte kan hålla sig från att äta något den stund tar att handla (eventuella sjukdomsfall självklart undantaget).

Sen tror jag att om det i det långa loppet blir utbrett att man förser sig i affären att svinnet kommer att öka. Även om alla här påstår sig betala för det de äter gör inte alla det. Blir svinnet högre kommer jag att få betala mer för det jag handlar och det har jag ingen lust med.
  • JanaLiiN

Fantastiskt med alla som aaaaaldrig har problem med att handla med sina småbarn. Kanske bara att acceptera att alla inte har samma tur som ni själva, och att ett kex kan göra skillnaden mellan outhärdligt skrikande och lugn handlande...

• GreatMaffian
    hannis skrev 2012-09-04 18:44:37 följande:
    Man kan ju äta nåt INNAN man handlar!
    Näe asså för mig känns det fel att äta/dricka, INNAN jag betalat!

Ska jag ta hem varorna först? & betala efter, när jag "tillagat" varorna?
    Då kan ni lika gärna GRILLA korven INNAN ni betalar.. Jo men varför inte? Se till att ni betalar för engångsgrillen oxå..

Faktiskt så undrar jag hur det skulle se ut ifall alla resonera att det är OK!!!
    Skulle ens de anställda på butiken, få betalt? Hur MÅNGA skulle vara ÄRLIGA över att de "smakat" MEN vill betala för varan?!?

Näe!  Jag tänkte väl de!!!
  • Mary Jo

Har hänt en gång. Min dotter som var 1 1/2 då blev superhungrig när vi skulle handla fast hon hade ätit. Så jag scannade in en smoothie som hon fick. (plus banan som dom alltid bjuder på) men jag brukar se till så barnen har ätit innan så dom slipper bli panikhungriga. 

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • Rocket Mania
    GreatMaffian skrev 2012-09-04 21:57:35 följande:
    Man kan ju äta nåt INNAN man handlar!
    Näe asså för mig känns det fel att äta/dricka, INNAN jag betalat!

Ska jag ta hem varorna först? & betala efter, när jag "tillagat" varorna?
    Då kan ni lika gärna GRILLA korven INNAN ni betalar.. Jo men varför inte? Se till att ni betalar för engångsgrillen oxå..

Faktiskt så undrar jag hur det skulle se ut ifall alla resonera att det är OK!!!
    Skulle ens de anställda på butiken, få betalt? Hur MÅNGA skulle vara ÄRLIGA över att de "smakat" MEN vill betala för varan?!?

Näe!  Jag tänkte väl de!!!
    Förlåt, men jag förstår inte riktigt?

Man ska inte äta innan för då kommer man nog inte betala?

Men vi som är ärliga då, vi som aldrig i livet skulle stjäla - är det ok om vi äter lite då? Ni som känner er osäkra på er ärlighet kan med fördel låta bli - det är helt ok - men jag förstår inte heller grejen med NEJDETFÅRMANABSOLUUUUUUUTINTEGÖRAAJABAJA

Jösses liksom. Slappna av.  
  • GreatMaffian
    Rocket Mania skrev 2012-09-04 22:08:02 följande:
    Förlåt, men jag förstår inte riktigt?

Man ska inte äta innan för då kommer man nog inte betala?

Men vi som är ärliga då, vi som aldrig i livet skulle stjäla - är det ok om vi äter lite då? Ni som känner er osäkra på er ärlighet kan med fördel låta bli - det är helt ok - men jag förstår inte heller grejen med NEJDETFÅRMANABSOLUUUUUUUTINTEGÖRAAJABAJA

Jösses liksom. Slappna av.  
    Du SKOJAR!!!!???
    Du anser att "NI" som är ärliga- ska man TRO på?
    Men DE som INTE är ärliga, ska man INTE tro på?
    OK! VILKA är ärliga/oärliga?  Svara mig!
    För DÅ behöver vi inte polisen heller! DU har ju svaret på allt!
  • Rocket Mania
    GreatMaffian skrev 2012-09-04 22:24:33 följande:
    Du SKOJAR!!!!???
    Du anser att "NI" som är ärliga- ska man TRO på?
    Men DE som INTE är ärliga, ska man INTE tro på?
    OK! VILKA är ärliga/oärliga?  Svara mig!
    För DÅ behöver vi inte polisen heller! DU har ju svaret på allt!
    Du får nog lugna ner dig lite, minska på antalet versaler och skiljetecken så ska vi se om jag förstår dig bättre!

Läs själv vad du skriver, det är inte helt lätt att läsa. 
Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?