• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • Tjenixen
    Mandi74 skrev 2012-09-03 21:25:00 följande:
    Vad beror det på att folk blir nästan svimfärdiga i butiken? Handlar man inte vid fel tillfälle då? 

För min del blir jag dålig ibland av medicinen och det bara kommer och då måste jag akut äta /dricka nått snabbt annars tuppar jag av.. Spelar ingen roll att jag nyss ätit /druckit
  • hannis

Inte jag men min 2-årige son kan få en riskaka eller en smoothie om han är hungrig och grinig i affären. Tror affären föredrar det än att jag bara raffsar åt mig det viktigaste och springer ut. Dessutom är det ju inte olagligt och alltså inget någon annan skall lägga sig i.

Vi storhandlar ca varannan vecka, vi har 45 minuters bilresa till närmsta affär och är i affären 1-1,5 varje gång.

Har vi något kvar hemma att ta med så gör jag ju givetvis det men oftast är allt slut och därför åker jag och handlar. Butiken vi handlar i har inte korv med bröd i förbutiken, annars hade jag givetvis köpt en sådan i stället eftersom det är godare och mer mättande.

• Duckan

Tjenixen, men om man har en sån åkomma, har man inte alltid nåt tillgängligt i väskan då? När jag var gravid hade jag alltid kex med mig eftersom mitt illamående kom lite nu och då tex.

• Hannah76

Jag visste faktiskt inte att det var så många som svimmar hela tiden eller har så kraftiga blodsockerfall ideligen, det måste vara otroligt jobbigt. Och handikappande att inte klara av en shopping på 30 minuter utan att drabbas av det.

• Duckan

hannis, eller så kan man ju se till att alla är mätta innan man åker och handlar, dvs handla innan hela skafferiet är tomt? Jag ser inte ursäkten till att äta inne i butiken.

• Bling1975

Jag tycker inte att man gör så. Har man något medicinskt problem som gör att man måste äta/dricka helt plötsligt och oväntat ibland så har man väl med sig något för det kan väl lika gärna hända i bilen på vägen dit.

• Michael 332

Jag har aldrig gjort det, men jag har funderat på att göra det någon gång. Så länge det handlar om en vara som kostar lika mycket när man åt den som när man betalar i kassan så kan det väl vara okej. Det är ju inte så att man stjäl. Men det är klart, socialt sett är det väl ingen höjdare. Man kan naturligtvis inte äta smågodis inne i butken eller tugga på ett äpple. Då förändras ju kostnaden

• Michael 332

Men jag har aldrig hört talas om någon som dog av svält i en butik för att dom inte åt något under tiden dom handlade. Det är har nog aldrig hänt.

"Ja det var hemskt, min son dog av svält för att jag inte lät honom äta av kakorna inne i butiken" 

Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?