• Jellybeanbaby

"Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Denna omröstning gäller bara ja/nej-frågor på ämnet Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?

Blev 4 alternativ = 2 JA och 2 NEJ så man ändå ganska lätt kan räkna ihop procenten.

Detta är en omröstningstråd för följande diskussionstråd (där det även tas upp andra frågeställningar):
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66485883.html

Ni kan välja om ni vill fortsätta diskussion här eller där.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?
  • logg81

Om man (vuxen eller barn)håller på att svimma så är det klart man måste få i sig något snabbt och om varan har streckkod är det ju inget problem med att lämna fram förpackningen i kassan. Tror inte det finns någon som jobbar i butiksvärlden som inte varit med om det någon gång eller kommer att få vara med om det.

Något jag tycker är KANONBRA är när butikerna har lite "fula" bananer att bjuda barnen på vid frukten. Frukt går ju ändå till komposten så om de inte är övermogna eller konstigt luddiga men osäljbara kan man ju lika gärna bjuda barn på något nyttigt under handlingen... =)

När jag var liten fick jag alltid en källarfranska av mamma i affären för att hålla humöret uppe... O jag tyckte det var lite speciellt när hon räckte fram 9 st men ville betala för 10

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Plutteli

Ja, det har hänt när bjudfrukten på affären vi brukar handla på har varit slut. Då har jag tagit en banan eller äpple från vanliga frukten och gett barnen eftersom de sett fram emot och tjatat om frukten i butiken redan innan vi kommit dit. Sen har jag betalat vid utgång (självscanar så har vägt och scanat frukten innan de fått den).

• Tittij

Svarade JA vid enstaka tillfällen. Detta gäller dock bara om jag har shop express och redan scannat in varan och det varit nåt tillfälle som "krävt" det, tex hysteriskt barn (och då bara en festis). De får absolut inte äta bara för att de vill eller är sugna. 

• fortsätt paddla

Handlar oftast där dom bjuder på banan, är bananen slut scannar jag den. Bananen har blivit ett måste.
    Inget annat.

• MalinEddie

Nej, det har aldrig hänt. Det skulle vara i nödfall i så fall men än så länge har jag aldrig upplevt situationen som sådan. Barnen brukar inte ha något problem med att vänta tills vi har betalat men äter givetvis gärna av gratisbananerna bara för att de finns i vissa butiker. Inget de tjatar om de inte finns. Skulle barnen eller jag ta något innan vi betalade för det hade jag sagt till någon i personalen innan. För mig känns det fel annars.
    Jag ser inget problem med att andra gör så så länge de betalar för sig.

• Queenie70
    logg81 skrev 2012-09-03 18:13:53 följande:
    Om man (vuxen eller barn)håller på att svimma så är det klart man måste få i sig något snabbt och om varan har streckkod är det ju inget problem med att lämna fram förpackningen i kassan. Tror inte det finns någon som jobbar i butiksvärlden som inte varit med om det någon gång eller kommer att få vara med om det.

Något jag tycker är KANONBRA är när butikerna har lite "fula" bananer att bjuda barnen på vid frukten. Frukt går ju ändå till komposten så om de inte är övermogna eller konstigt luddiga men osäljbara kan man ju lika gärna bjuda barn på något nyttigt under handlingen... =)

När jag var liten fick jag alltid en källarfranska av mamma i affären för att hålla humöret uppe... O jag tyckte det var lite speciellt när hon räckte fram 9 st men ville betala för 10

I "min" affär har de slutat med denna ynnest efter flera halkolyckor tyvärr.
Svar på tråden "Dricker/äter ni eller barnen produkter inne i butik, innan ni har betalat?