MrsL->
"Så om samfundet säger att "Nej, vi vill inte välsigna detta" då är det OK? För så låter det inte i dagens debatt."
Ja, för jag är för religionsfrihet, att man inte kan tvinga människor att begå religösa handlingar de inte vill, så länge de håller sig inom lagens ramar. Men det betyder inte att jag måste hålla med om alla samfunds moraliska ståndpunkter. Jag kan kritisera sånt jag tycker är fel om jag vill, ex kvinnoprästmotstånd eller fördömande av homosexualitet.
->"Jag medgav från första början att min "liknelse" var dum. Ville bara påeka att det inte var så länge sedan som homosexualitet jämställdes med just dessa former av, ska vi säga avvikande beteende. I dag är homosexualitet "accepterat"."
Och vad ville du få sagt med det då? Jag förstår inte. Förut fanns det inte rösträtt för kvinnor, nu finns det. Förut fick man slå barn, nu får man inte det. Jag tror knappast att sex med barn kommer att bli ok när det går åt hållet att alla, oavsett kön eller ålder, får rättigheter och "människostatus" de med. Jag tror knappast att pedofilers sexdrift kommer att börja sättas före ett barns rätt till sin egen kropp.