• MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

I "vissa" trådar har origanlfrågan spårat ur och istället har homosexualitet och kriatendomen ifrågasatts. Undrar nu: Vad tycker DU? Är det förenligt med kristen tro att acceptera homosexualitet? Är homosexualitet "naturligt"? Och andra frågor som har mer med kristen tro/religion att göra. Vore kul att höra era synpunkter!

För er som undrar: Jag är kristen. Jag tycker inte att homosexuella ska dödas eller utstötas från vårt samhälle. Men jag kan inte heller tycka att det är helt naturligt.

• Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln
  • Dofilus

Sallisen: Har du någonsin jobbat på en söndag eller haft kläder av olika material på dig? Det står i Bibeln att det är förbjudet. Och du baserade ju din tro på Bibeln

• Jennie med ie

Jag arbetar i en församling, jag arbetar ibland söndagar, och jag är inte ens präst
    Vår kyrkoherde tog upp det där med att helga vilodagen på ett möte härom veckan, jag minns tyvärr inte vad hon sa men jag minns att jag tyckte det var riktgt vettigt *s* Hmm, vad VAR det nu hon sa...?

• Jennie med ie

Dofilus, tack och lov inte och hon är ju trots allt min chef så det vore inte så kristligt av henne att beordra arbete en söndag om jag skulle stenas för det

• Jossebell

herren har skapat många olika skepnader i sin hage, alla är välkomna.
    Onska ska bekämpas men vem gör en homosexuell illa?

Beträffande söndagen så står det väll uttryckligen "tänk på vilodagen så du helgar den" Det är ju bara genealt. Vilken häsloprofet säger inte att det är viktigt att vila och återhämta sig ibland. Vill man tolka budorden så står det ju inte uttryckligen att det är söndagen eller den 7 dagen.

• Jennie med ie

Tänk om ingen skulle arbeta en söndag. Ingen sjukvårdspersonal, inga poliser, inga brandmän, ingen... Hu!!

Dofilus. Kanske hon som borde stenas då?

• Jennie med ie

Josebell, i skapelseberättelsen står det att Han vilade på just 7:e dagen.. men aldeles riktigt, det står inte att det var just en söndag Tror inte Han uppfunnit veckodagarna då

• Matillin

Skrev tidigare att jesus tog ett ex där han visade att vi fick utföra sysslor på vilodagen, var det ingen som läste det ??
    Lagen om detta kan man följa om man vill...men man MÅSTE inte göra det.. Lixom man kan välja att inte äta griskött, men det är inget man måste följa längre.
    Jesus ändrade lagen skulle man kunna säga..

• Jennie med ie

Nämen hur var det nu fia? Guds ord hade ju inte alls ändrats... men Jesus ändrade på dem??

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln