Fia sthlm:
"Det var just därför som jag skrev att bibeln bevisligen "inte" har förändrats på 2000 år.
Tex när dom hittade dödahavsrullarna så såg man att skriften behållt intackt.
Du tog viskleken som ett ex..hur kommer det sig att det samma inte hänt med bibeln?
Kanske för att bibeln är guds ord och han inte skulle tillåtits att den förändrades ?? "
Eftersom du är så "insatt" i Bibeln, så borde du ju veta att kyrkan flera gånger i historien ändrat och tagit bort många saker ur skriften, eftersom den inte "passat in".
Och Döda havsrullarna som du nämner som ett argument bestämde man sig för att inte införliva i Bibeln just av den anledningen. Bl a tas reinkarnation upp där, vilket inte blev särskilt populärt bland kyrkans män.
'
Jag är själv troende, jag är uppväxt i Missionskyrkan, med en morfar som var pastor där, och tycker VISST att homosexualitet är förenligt med kristen tro.
Och jag blir rädd när jag ser att det likställs här med nekrofili och pedofili. Hur kan man likställa ömsesidig innerlig kärlek mellan två människor med ett utnyttjande eller skändande av en annan?! Det är verkligen inte ett äkta kristet synsätt.