sessan 3 skrev 2012-05-23 13:45:41 följande:
hej.
vill börja med att säga till dig att skita i alla kränkande inlägg du får.
mognad sitter i huvudet inte på ett papper som talar om hur gammal man är.
och var man bor kan folk ta och skita i. skulle din mamma slängt ut er? vad hade hon varit för mamma/mormor då?
det är en win/win situation.
du får förhoppningsvis lite avlastning ( vilket alla mammor behöver, oavsett ålder) och z och z's mormor får en nära realation. man kommer oxå ofta sin egen mamma väldigt nära när man får barn.
jag ser då inga nackdelar med att bo som du gör. och en mormor köper väl alltid en väldig massa saker till sitt första barnbarn. ( efter ekonomi alltså)
att man alltid ska bli nerklankad här på FL. SKÄRPNING FÖR FAN!
Z har tak över huvudet, får mat och en nära realation till både mamma och mormor. och pappan finns med i bilden. inte fan stannar man ihop för man är mellan 20-55 år.
jag hoppas du hittar fler vänner som du efterlyste.
JAG önskar er all lycka i livet!
Nej det är inget win/win att ha sin 14-åring med eget barn boende hos sig. Det är för det första ett misslyckande i sin egen föräldraroll att man inte lyckats få sitt barn att fatta att barn inte ska ha barn. Sedan finns det inget positivt att inte kunna försörja sig själv och ett eget hushåll, speciellt som förälder. Vad sätter man för exempel för sitt eget barn? Man visar att det är ok att fucka upp hur som helst för att andra kan ändå ta hand om en.
Innan folk börjar aggra på mig för att jag bara är 20, så är jag 3 utbildningsgrader över henne, har eget hushåll och har haft både heltid och deltidsjobb innan jag fick barn. Dessutom hade min mamma lärt mig (nej hon behövde inte ens, jag fattade själv) att det är så otroligt in i norden korkat att skaffa barn innan man ens gått ut högstadiet.