• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Ungmammafjorton
    sessan 3 skrev 2012-05-23 13:45:41 följande:
    hej.

vill börja med att säga till dig att skita i alla kränkande inlägg du får.

mognad sitter i huvudet inte på ett papper som talar om hur gammal man är.

och var man bor kan folk ta och skita i. skulle din mamma slängt ut er? vad hade hon varit för mamma/mormor då?

det är en win/win situation.

du får förhoppningsvis lite avlastning ( vilket alla mammor behöver, oavsett ålder) och z och z's mormor får en nära realation. man kommer oxå ofta sin egen mamma väldigt nära när man får barn. 

jag ser då inga nackdelar med att bo som du gör. och en mormor köper väl alltid en väldig massa saker till sitt första barnbarn. ( efter ekonomi alltså)   

att man alltid ska bli nerklankad här på FL. SKÄRPNING FÖR FAN!

Z har tak över huvudet, får mat och en nära realation till både mamma och mormor. och pappan finns med i bilden. inte fan stannar man ihop för man är mellan 20-55 år.

jag hoppas du hittar fler vänner som du efterlyste. 

JAG önskar er all lycka i livet!     

Tack så mkt :)
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
  • Sarakechi

VAD exakt är det som är så "win" med att bli gravid tidigt när man inte har jobb, utbildning ELLER en trygg framtid? En grund att stå på, ett sparande, utan istället bor hemma, inte har någon inkomst, är ensamstående osv osv..

Jo, jävligt win! 
  • Tealhawk
    hej.

och var man bor kan folk ta och skita i. skulle din mamma slängt ut er? vad hade hon varit för mamma/mormor då?

du får förhoppningsvis lite avlastning ( vilket alla mammor behöver, oavsett ålder) och z och z's mormor får en nära realation. man kommer oxå ofta sin egen mamma väldigt nära när man får barn. 

jag ser då inga nackdelar med att bo som du gör. och en mormor köper väl alltid en väldig massa saker till sitt första barnbarn. ( efter ekonomi alltså)   

Z har tak över huvudet, får mat och en nära realation till både mamma och mormor. och pappan finns med i bilden. inte fan stannar man ihop för man är mellan 20-55 år.

Nej det är inget win/win att ha sin 14-åring med eget barn boende hos sig. Det är för det första ett misslyckande i sin egen föräldraroll att man inte lyckats få sitt barn att fatta att barn inte ska ha barn. Sedan finns det inget positivt att inte kunna försörja sig själv och ett eget hushåll, speciellt som förälder. Vad sätter man för exempel för sitt eget barn? Man visar att det är ok att fucka upp hur som helst för att andra kan ändå ta hand om en.

Innan folk börjar aggra på mig för att jag bara är 20, så är jag 3 utbildningsgrader över henne, har eget hushåll och har haft både heltid och deltidsjobb innan jag fick barn. Dessutom hade min mamma lärt mig (nej hon behövde inte ens, jag fattade själv) att det är så otroligt in i norden korkat att skaffa barn innan man ens gått ut högstadiet.
  • Sarakechi

Hade TS istället VÄNTAT, skaffat sig en stabil grund att stå på, en inkomst, ett sparande så hade jag känt mer respekt.. Jag vill också ha barn, men känner att jag inte har möjligheterna för det just nu, DÄRFÖR FÅR JAG VÄNTA..

• Sarakechi
    Tealhawk skrev 2012-05-23 13:39:48 följande:
    Tack Chazz. Du säger allt jag inte orkar bli flame:ad för <3

Håller med!
  • Sarakechi
    Tealhawk skrev 2012-05-23 13:51:41 följande:
    Nej det är inget win/win att ha sin 14-åring med eget barn boende hos sig. Det är för det första ett misslyckande i sin egen föräldraroll att man inte lyckats få sitt barn att fatta att barn inte ska ha barn. Sedan finns det inget positivt att inte kunna försörja sig själv och ett eget hushåll, speciellt som förälder. Vad sätter man för exempel för sitt eget barn? Man visar att det är ok att fucka upp hur som helst för att andra kan ändå ta hand om en.

Innan folk börjar aggra på mig för att jag bara är 20, så är jag 3 utbildningsgrader över henne, har eget hushåll och har haft både heltid och deltidsjobb innan jag fick barn. Dessutom hade min mamma lärt mig (nej hon behövde inte ens, jag fattade själv) att det är så otroligt in i norden korkat att skaffa barn innan man ens gått ut högstadiet.

Tack! Äntligen någon med lite hjärna..

"Lyssna inte på alla idioter, dom är idioter för att dom säger sanningen, och vi vill inte lyssna, för vi tycker att det är win att bo hemma och bli försörjd av sin mamma innan man hunnit skaffa sig en utbildning".. 
  • Novaliesmamma

Men Gud vad hemska ni är... Så himla BITTRA. För helvete, skaffa ett liv istället för att klanka ner på denna stackars tjej!!!

Vi är alla OLIKA människor. Om hon kände sig redo att bli mamma som 14åring så var det HENNES val!! Det har ni INGET med o göra.

Min mamma blev också mamma som 14 åring och hon är den finaste mamman i världen!! Jag fick frukost i sängen varje morgon fram tills jag fyllde 18 och flyttade hemifrån.

Hade jag fått barn som 14 åring så hade det nog gått åt helvete, men så är det inte för ALLA! Varför? Jo, för att vi är olika individer!!

FY SKÄMS PÅ ER!!!!

• Sarakechi
    Novaliesmamma skrev 2012-05-23 13:56:32 följande:
    Men Gud vad hemska ni är... Så himla BITTRA. För helvete, skaffa ett liv istället för att klanka ner på denna stackars tjej!!!

Vi är alla OLIKA människor. Om hon kände sig redo att bli mamma som 14åring så var det HENNES val!! Det har ni INGET med o göra.

Min mamma blev också mamma som 14 åring och hon är den finaste mamman i världen!! Jag fick frukost i sängen varje morgon fram tills jag fyllde 18 och flyttade hemifrån.

Hade jag fått barn som 14 åring så hade det nog gått åt helvete, men så är det inte för ALLA! Varför? Jo, för att vi är olika individer!!

FY SKÄMS PÅ ER!!!!

Det handlar INTE OM ATT VARA BITTER IDIOT..
    Så du menar att det är FEL att ha en stabil grund att stå på först eller?
    Men du är väl en av alla dom som tycker det går bra att andra ska försörja en..

• Läkerol
    hej.

SÅ RÄTT!!!!!

Familjeliv har urartat! 
  • Ungmammafjorton

VARFÖR skulle jag vara en SÄMRE mamma eller mindre lämplig för att jag är ensamstående? Är en mamma ensamstående är hon dålig, är en pappa ensamstående så är han sååå stark. En som blev pappa när han är under 18 är också stark. VARFÖR ska alltid mammorna få skit? :s

Va glad att jag har möjligheten att få bo hos min mamma så jag slipper använda mig utav soc o "ta" ERA skattepengar, för guud va hemskt det hade varit.

Att vara/bli en bra mamma hänger inte på om man är 15, 20, 25, 30, 35 osv osv osv. Och skulle ni nu mot all förmodan känna att det spelar ta mig fan visst roll så kan ni ta o hålla det för er själva. Jag är inte särskilt intresserad av att höra er åsikt kring om ni tycker jag är dum i huvudet, inte kommer klara det här o är en olämplig mamma. Mitt val, och jag ångrar det inte nu och kommer inte ångra det sen. Låt mig få leva mitt liv med mitt val och MIN bebis ifred istället och bespara mig era dåliga kommentarer ni måste kläcka ur er för att era liv suger så jävla hårt -.-

ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
Svar på tråden 14år&gravid