• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Chazz Michael Michaels
    Novaliesmamma skrev 2012-05-23 13:56:32 följande:
    Om hon kände sig redo att bli mamma som 14åring så var det HENNES val!! 
    Ja. Ett val sprunget ur omognad, inget annat. Det är det som gör det hela så trist.

Jag hoppas också det går bra för TS och att barnet får det bra, men man gör ingen en tjänst genom att skaffa det så tidigt. Inte sig själv, inte barnet, inte sina föräldrar, inte omgivningen. Ingen. 
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • dittnamniminmun
    Novaliesmamma skrev 2012-05-23 13:56:32 följande:
    Men Gud vad hemska ni är... Så himla BITTRA. För helvete, skaffa ett liv istället för att klanka ner på denna stackars tjej!!!

Vi är alla OLIKA människor. Om hon kände sig redo att bli mamma som 14åring så var det HENNES val!! Det har ni INGET med o göra.

Min mamma blev också mamma som 14 åring och hon är den finaste mamman i världen!! Jag fick frukost i sängen varje morgon fram tills jag fyllde 18 och flyttade hemifrån.

Hade jag fått barn som 14 åring så hade det nog gått åt helvete, men så är det inte för ALLA! Varför? Jo, för att vi är olika individer!!

FY SKÄMS PÅ ER!!!!
  • Sarakechi
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-23 14:02:29 följande:
    VARFÖR skulle jag vara en SÄMRE mamma eller mindre lämplig för att jag är ensamstående? Är en mamma ensamstående är hon dålig, är en pappa ensamstående så är han sååå stark. En som blev pappa när han är under 18 är också stark. VARFÖR ska alltid mammorna få skit? :s

Va glad att jag har möjligheten att få bo hos min mamma så jag slipper använda mig utav soc o "ta" ERA skattepengar, för guud va hemskt det hade varit.

Att vara/bli en bra mamma hänger inte på om man är 15, 20, 25, 30, 35 osv osv osv. Och skulle ni nu mot all förmodan känna att det spelar ta mig fan visst roll så kan ni ta o hålla det för er själva. Jag är inte särskilt intresserad av att höra er åsikt kring om ni tycker jag är dum i huvudet, inte kommer klara det här o är en olämplig mamma. Mitt val, och jag ångrar det inte nu och kommer inte ångra det sen. Låt mig få leva mitt liv med mitt val och MIN bebis ifred istället och bespara mig era dåliga kommentarer ni måste kläcka ur er för att era liv suger så jävla hårt -.-

Om du inte ville få reaktioner, varför postade du då här från början? Folk HAR åsikter..
  • Helt virkad

OK, jag gick in i tråden eftersom jag jobbar med ungdomar och av den anledningen är intresserad av att få lite "inside-perspektiv". Läste 5-6 sidor men sen orkade jag inte mer.
    Såklart finns det saker som kan vara väldigt problematiska med att vara ung förälder. Antar att TS startade tråden delvis för att diskutera sånt med andra hon kan identifiera sig med. Högst mänsklig önskan.
    Men av någon anledning finns det människor som ser det som fullt legitimt att använda tråden till att ösa ur sig sina mycket negativa åsikter om TS karakär, ekonomi, personlighet, situation, osv.
    Rätta mig om jag har fel, men känns det inte väldigt off topic alltsammans? Om vi nu för en stund bortser från att det också är otrevliga och skrämmande exempel på hur en del tillåter sig att behandla andra människor.
    Vart är moderator? Jag själv surfar från mobil just nu och kommer inte åt att anmäla tråden, men nån annan kanske kan göra en insats och höra av sig till abuse-avdelningen, så de kommer och rensar lite...

• Ungmammafjorton
    Sarakechi skrev 2012-05-23 14:06:55 följande:
    Om du inte ville få reaktioner, varför postade du då här från början? Folk HAR åsikter..
    Så du menar att för att jag postar en tråd där jag söker efter folk som även dom fått barn i väldigt ung ålder så ska jag acceptera att bli spottad på? :S
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
  • Novaliesmamma

Sarakeichki: För det första, kalla mig INTE för idiot! Du känner inte ens mig och du har ingen jävla rätt att kalla mig för det.

För det andra, jo visst kan det vara tufft att få barn utan en stabil grund, men efter mammaledigheten har hon all tid i världen för att studera och bli vad hon än vill bli!!!

Jag blev gravid strax efter studenten (hade aldrig arbetat i hela mitt liv) och jag har klarat mig FINT. Jag klarade mig på min fp på 4000 kr (eller vad det nu var) och med pappans hjälp!! Efter mammaledigheten pluggade jag upp mina betyg och jobbade samtidigt. Har nu höga betyg och kan söka till hur många högskoleutbildningar som helst, och jag har skött mitt jobb galant!

Så vad är det för FEL på ER?!?! VUXNA KVINNOR som klankar ner på en tjej på det viset. Ush!!!! Nu är barnet FÖTT. både TS och barnet förtjänar att få stöd, inte att bli trampade på! det är som att ni VILL att hon ska misslyckas.

USH VILKEN MÄNNISKOSYN NI HAR. Nu anmäler jag flera av er och sen avslutar jag mitt medlemskap från denna mobbningsidan. jag passar inte in här mer ER kärringar

• Carolajnen
    Novaliesmamma skrev 2012-05-23 14:14:35 följande:
    Sarakeichki: För det första, kalla mig INTE för idiot! Du känner inte ens mig och du har ingen jävla rätt att kalla mig för det.

För det andra, jo visst kan det vara tufft att få barn utan en stabil grund, men efter mammaledigheten har hon all tid i världen för att studera och bli vad hon än vill bli!!!

Jag blev gravid strax efter studenten (hade aldrig arbetat i hela mitt liv) och jag har klarat mig FINT. Jag klarade mig på min fp på 4000 kr (eller vad det nu var) och med pappans hjälp!! Efter mammaledigheten pluggade jag upp mina betyg och jobbade samtidigt. Har nu höga betyg och kan söka till hur många högskoleutbildningar som helst, och jag har skött mitt jobb galant!

Så vad är det för FEL på ER?!?! VUXNA KVINNOR som klankar ner på en tjej på det viset. Ush!!!! Nu är barnet FÖTT. både TS och barnet förtjänar att få stöd, inte att bli trampade på! det är som att ni VILL att hon ska misslyckas.

USH VILKEN MÄNNISKOSYN NI HAR. Nu anmäler jag flera av er och sen avslutar jag mitt medlemskap från denna mobbningsidan. jag passar inte in här mer ER kärringar

• Carolajnen
    Tealhawk skrev 2012-05-23 14:23:52 följande:
    Alltid lika kul i såna här trådar. 99% av de som försvarar TS är själv "unga mammor" som gjort samma val som TS och bara inte står ut med att någon säger något elakt till dem.

Jag är 20 och står ändå på emotsidan för jag tycker det overall är korkat att skaffa barn innan man är myndig eller gått ut gymnasiet. Visst finns det undantag, men allt som oftast ÄR DET DUMT att skaffa barn innan man står på egna ben eller ens är sin egen förmyndare.

Woho! Jag är 1% :) fyller 24 väntar mitt första, högst planerade barn med min fästman. Är hantverkare så tjänar mer än många med högskoleutbildning. ;) det jag försvarar henne mot är den vuxenmobbningen som förekommit från och till i den här tråden. Många verkar även ha lässvårigheter, för hon efterlyste inte andras åsikt ang hennes val utan likasinnade som man kan bolla med. Högst normalt. Något annat jag även reagerar på är att trots att hennes dotter är född så är folk framme med pekfingret och trycker ner. Herregud vad vill ni att hon ska göra? Köra upp dottern dit hon kom ifrån och göra om göra rätt!?
  • alvisen
    Sarakechi skrev 2012-05-23 14:02:01 följande:

Det handlar INTE OM ATT VARA BITTER IDIOT..
    Så du menar att det är FEL att ha en stabil grund att stå på först eller?
    Men du är väl en av alla dom som tycker det går bra att andra ska försörja en..

Hon säger inte att det är fel, hon säger att hon tycker det är onödigt att ni trycker ner TS för att hon inte gjort som ni själva gör. LÄS INLÄGGEN INNAN NI SVARAR.
  • alvisen
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-23 14:11:13 följande:
    Så du menar att för att jag postar en tråd där jag söker efter folk som även dom fått barn i väldigt ung ålder så ska jag acceptera att bli spottad på? :S

Go TS! Du sökte likasinnade att prata med, inte trångsynta människor att trycka ner dig!
    Kram till dig TS 
Svar på tråden 14år&gravid