Ceszan skrev 2012-05-23 11:50:39 följande:
Har läst en del i tråden och kommit fram till att över hälften av de som skriver här antagligen inte vet hur man beter sig mot sina medmänniskor.
Jag var gravid när jag var 15år, jag gjorde en abort trots min stora önskan om att få barn. Och det går inte en dag utan att jag tänker på hur det kunde ha blivit. Jag hade fast förhållande med en som var hela 28!!år. Vi var faktiskt tillsammans i 5år och vi hade klarat av att behålla barnet men jag ville gå klart skolan och leva lite först. Sen hade min pojkvän en dotter ifrån förr, 2 år var hon när vi blev tillsammans. Jag var alltså hennes styvmamma i 5år även om jag var ung. Jag var mogen för min ålder, och hela välden kretsade inte runt att knulla så många som möjligt eller supa mig full.. Som det visst gör enligt någon i tråden....
Trots ett klokt beslut från min sida så är det något jag tänker på varje dag och är nu snart 27år.
Jag fick barn 6 månader efter min student, bara för att ha det sagt också....
Och än sen att alla unga mammor har en blogg? Nästan ALLA som har datakunskap har en blogg.
Inga konstigheter alls. Det finns bakbloggar, mammabloggar i alla åldrar och i alla situationer, det finns bloggar om hur människor blivit utnyttjade och misshandlade, sexbloggar, matbloggar, ja det finns bloggar om ALLT. Varför skulle en 14årings mammablogg vara hemskare än en 14årings hästblogg eller en blogg om hur stackarn blivit sexuellt utnyttjad sen den var 3år...
Mao, det finns bloggar som är MYCKET värre än mammabloggar, oavsett ålder.
Sen är det helt okey att tycka att det är fel att en 13,14,15 åring eller äldre blir förälder.
Det är helt okey att tycka att det är fel att en 55åring blir förälder.
MEN, man behöver inte yttra sig på det viset som vissa gör här inne. Då kan man hellre hålla käften.
Så är det såklart helt okey att tycka tvärtom..
Varför skulle en 14åring egentligen vara sämre mamma än en 33åring?
Pga utbildning? En 14 åring kan ta upp studierna igen.
Pga ekonomi? En 14 åring har rätt till samma hjälp som en 33åring,.
Pga omsorg? Vad kan en 33åring ge som en 14åring inte kan ge?
Båda kan ge barnet mat, kläder, uppfostran, ett sparkonto, kärlek osv...
Ts lever inte på soc, Ts får 8000 i månaden och inget kommer ifrån soc..
Och dessa pengar lägger TS på sin dotter och helt säkert en del på sig själv.
Med lika stor rätt som ni andra lägger en del av era pengar på er själva.
Jag förstår att TS ville ha likasinnade att prata med, med tanke på en del av svaren som hon fått i tråden.
Jag hade skämts om jag hade betett mig som många av er...
Och nej, jag hade inte blivit överlycklig om min dotter skulle komma hem när hon är 14år och berätta att hon är gravid. MEN jag hade ställt upp för henne och hjälpt till med antagligen mer än vad hon själv velat.
Hade inte ni ställt upp på era barn???
Tänk på att TS faktiskt är någons barn.
Och i mina ögon verkar TS mycket mer mogen än vad vissa av er andra i tråden verkar.
Lycka till vidare TS. Stå på dig och skit i vad alla jävla idioter skriver/säger.
DITT val, DITT liv. Lev det som du själv vill, inte som andra tycker.