Jag, precis som ts, bor hemma hos min mamma för att kunna studera. Jag betalar allt för min dotter + lite för mig själv och resten tar mamma hand om. Nu är ju inte jag 15 år utan snart 20 och till hösten börjar jag mitt sista år som studerande, men annars är vi i precis samma situation, till och med endast en månad mellan våra döttrar. Någon skrev att det är lika illa att ta emot föräldrapenning som att leva på soc, att det tas från skattebetalarna, men vi har väl ändå inte planer på att sitta hemma på arslet resten av livet, utan vill väl också komma ut och arbeta när man väl har möjligheterna till det, vilket betyder att även vi får börja betala skatt någon gång i livet. Så varför är det värre att få hjälp av skattepengar nu och sen jobba, än att jobba nu och sen kanske bli tvungen att få hjälp av det?
Värre är det väl om man aldrig tänker jobba i hela sitt liv utan bara leva på andra, men den diskussionen kan man ju istället ta med dom.
Så länge man vet att man faktiskt klarar av och orkar att ta hand om ett barn så tycker jag inte att åldern har sån stor betydelse, och att det är "såklart" att det är slut mellan TS och hennes pojkvän, för alla unga föräldrar gör ju slut, är bara sån jävla bullshit. Jag är fortfarande tillsammans med pappan till min dotter, och även fast jag kanske inte räknas som speciellt ung längre så var ändå han 17 år när lillan kom till världen och gissa vad, han vill ha ett till barn.
Folk kan sitta och grina bäst fan dom vill men det kommer ändå inte ändra på saker och ting, folk kommer iaf skaffa barn när dom själva vill för det är DERAS liv och jag tycker inte att någon har rätt att klanka ned på hur man väljer att leva det.
Chazz Michael Michaels skrev 2012-05-23 09:30:35 följande:
Dagens fråga:
Om en "ung mamma" inte bloggar, finns hon då?
Är du på riktigt eller? Visst finns det många "unga mammor" som bloggar men det finns nog fan lika många äldre mammor som gör det också, och flerdubblat med "vanliga tonåringar" som gör det. Så vad är det du försöker få sagt? Är det mer rätt av Katrin Zytomierska, Magdalena Graaf och Sanna Lundell m.fl. att blogga om deras liv som föräldrar kanske?