Marcz skrev 2012-05-22 19:59:03 följande:
Såklart ni inte är tsm, var ju inte så svårt att lista ut, men jag stör mig på att alla unga mammor under 18 typ tror att dom är så bra på nått sätt, skapar bloggar , hänger på sidor exempelvis här. Det är bara riktigt löjligt att skaffa barn i den åldern. Fattar inte att dina föreldrar accepterar det. Jag anser att dom som blir gravida i den åldern ( som är ganska ofta tydligen) och väljer att göra abort vet vad dom vill här i livet. Abort = moget , klokt beslut. Istället att va ute med kompisar blir man sittande och låst med ett barn. Sen får du säkert hjälp av dina föreldrar men de tyder ju på att du inte klarar av han själv. kan bara skratta åt situationen. Tur att man har en tjej som inte kan tänka sig barn förns 25, kan man ju leva livet innan, men vissa gör det inte varsegod.
Finns dom unga som aldrig vart ute med kompisar o festat mm, jag själv fick min stora tjej när jag fyllde 17, jag har gått klart skolan, nästa år e jag klar med svetsutbildning och även anställd svetsare , leva livet för mig är när jag ser min dotter skratta och vara lycklig , leka med henne på lekplatsen , baka , leka playdoo, bada mm det är mitt liv som jag älskar. nu ska jag få mitt andra barn som 21 åring.
alla som är unga får inte hjälp av sina föräldrar o det är fel att säga så du dömer henne utan att ens träffat henne eller veta vem hon är. det är fel av dig, visst vill man inte att sina barn ska bli gravida tidigt men det är deras val även om man strävar efter att dom ska gått klart utbildningar först.
Abort är absolut inget för alla, och jag tycker inte man alltid är mogen genom abort. det är moget om man VET att man inte klarar av de just nu eller har en framtidsplan. men att göra abort om o om igen som många gör är fan inte moget, det är oansvarigt .