Marcz skrev 2012-05-22 19:59:03 följande:
Såklart ni inte är tsm, var ju inte så svårt att lista ut, men jag stör mig på att alla unga mammor under 18 typ tror att dom är så bra på nått sätt, skapar bloggar , hänger på sidor exempelvis här. Det är bara riktigt löjligt att skaffa barn i den åldern. Fattar inte att dina föreldrar accepterar det. Jag anser att dom som blir gravida i den åldern ( som är ganska ofta tydligen) och väljer att göra abort vet vad dom vill här i livet. Abort = moget , klokt beslut. Istället att va ute med kompisar blir man sittande och låst med ett barn. Sen får du säkert hjälp av dina föreldrar men de tyder ju på att du inte klarar av han själv. kan bara skratta åt situationen. Tur att man har en tjej som inte kan tänka sig barn förns 25, kan man ju leva livet innan, men vissa gör det inte varsegod.
Men tjena, han är ju iaf med i bilden och engagerar sig i barnet. Folk på 20-30+ behöver nödvändigtvis inte leva med sitt/sina barns pappa/or heller. Så jäkla idiotiskt att slänga en sån jävla onödig kommentar! Framkommer det någon stans att det är hennes föräldrar som tar hand om barnet? Hon kanske är en alldeles utmärkt mamma som tar hand om sitt barn helt själv, med lite hjälp precis som alla vi andra "vuxna" ibland.. Sen är det individuellt vad man vill här i livet. Vissa väldigt unga föräldrar är mer mogna och kapabla att ta han om ett barn än dom som närmar sig 30.
Vilken tur för dig att din tjej inte kan tänka sig att skaffa barn innan hon fyllt 25 då så du hinner "leva lite". Jag var 23 när jag fick mitt första barn, sambon 24 och vi hade hunnit att leva massor innan dess. Nu har vi precis fått andra barnet, och vi lever lite än ;)
Marcz skrev 2012-05-22 20:01:32 följande:
ok, tjejer som inte vill ha barn iaf inte för stunden och inte kan göra abort måste ju rent av sagt dum i huvudet.
En tjej som vet vad hon vill med livet och verkligen inte har lust med barn GÖR ABORT
Tackar och bockar, hur är du expert på området? Jag blev med barn tidigt i ett nytt förhållande OCH jag gick på p-piller! Det var egentligen inte rätt läge om alla andra ska få sitt sagt, men efter att ha pratat mycket kom vi fram till att det skulle funka för att vi ville, eftersom jag inte kan få mig att göra en abort. Helt ok för alla andra som känner att det är rätt beslut, men det är inte för mig!