• jniee

14år&gravid

Det är vid få tillfällen jag upprörts så mycket av  kommentarer i en tråd att jag orkat svara i den, men det här är ju inte klokt. Vuxna människor som fullkomligt spyr ut galla över en ung tjejs livsval, hon kallas omogen men det står ju helt klart vem eller vilka som är mindre begåvade här i tråden.
    Det må så vara att man har olika uppfattning om vad som är kloka val eller inte men att anklaga henne och dessutom ge sig på hennes dotter och ifrågasätta hennes namnval är helt klart att gå över gränsen!
    Jag skäms över att läsa kommentarerna, speciellt i början av tråden, det är helt vansinnigt att folk uttrycker sig så hatiskt! Vilka är ni att döma? Vilka är ni att tro att ni är bättre? Det kallas mobbning och inget annat.
    Att uttrycka sin åsikt är en sak men att som en del av er skrika ut ert förakt är så fruktansvärt illa.
    Att bli mamma när man är fjorton år är inte alltid optimalt, men det finns gott om outbildade, arbetslösa 30åringar som också skaffar barn. Vem har sagt att hon för evigt kommer förbli arbetslös och stå utan utbildning?

Svar på tråden 14år&gravid