Inlägg från: zeppelinmamma |Visa alla inlägg
  • zeppelinmamma

14år&gravid

ElinaNikki skrev 2012-05-23 09:20:31 följande:
    På det sättet att man orkar med sina barn på ett annat sätt. Kroppen är gjord att få barn tidgt, av vilken anledning tror du själv. Det är roligare att ha unga föräldrar (talar av erfarenhet) De orkar dessutom hjälpa till och se sina barnbarn växa upp. Många nuförtiden behöver hjälp av IVF, fastän att de inte borde skaffa barn för de är för gamla. De är nojjiga curlingföräldrar. Det är väl enbart härligt med unga människor som förstår vad livet handlar om, att det inte har med karriär osv att göra. Varför måste man ha hus, bra jobb osv innan man skaffar barn, det är ju bara löjje.
    Kroppen kanske är gjord att få barn tidigt, men psyket? Det är en annan femma. Alla är ju olika men de allra flesta människor kräver nog en viss mognad innan man är redo att ta hand om ett barn. Sen kan ju den mognaden komma under åren barnet växer upp, eller inte. Som sagt, alla är olika.

Min mamma fick mig när hon var 20 vilket var alldeles för tidigt för henne. Jag och mina syskon har alltid behövt ta hand om hennes omogna ego. Hon hade behövt förverkliga sig själv innan hon fick barn.  
Svar på tråden 14år&gravid