Inlägg från: ElinaNikki |Visa alla inlägg
  • ElinaNikki

14år&gravid

Nu har jag inte läst din blogg. Men stor eloge till dej som behöll ditt barn och verkar vettig mamma. Det är bättre att va ung än "gammal" mamma. Och mamma är man inte bara efter livserfarenhet som många här verkar tro. Sen hade jag själv inte ens haft sex vid fjorton års ålder men ändå...

• ElinaNikki

På det sättet att man orkar med sina barn på ett annat sätt. Kroppen är gjord att få barn tidgt, av vilken anledning tror du själv. Det är roligare att ha unga föräldrar (talar av erfarenhet) De orkar dessutom hjälpa till och se sina barnbarn växa upp. Många nuförtiden behöver hjälp av IVF, fastän att de inte borde skaffa barn för de är för gamla. De är nojjiga curlingföräldrar. Det är väl enbart härligt med unga människor som förstår vad livet handlar om, att det inte har med karriär osv att göra. Varför måste man ha hus, bra jobb osv innan man skaffar barn, det är ju bara löjje.

• ElinaNikki

Vem säjer att man inte kan ha ett bra boende bara för att man är ung? Finns det undersökning som visar på att barn som växer upp i dyra hus är lyckligare än andra? Tror ni själva att fjortonåriga mammor bor i kojjor i skogen med sina barn eller??

• ElinaNikki

Vad det handlar om är väl att ge kvalitetstid till sina barn. Så många som har en massa lån och ska leva glassigt liv och lämnar sina barn på dagis hela dagarna för det. Starta trådar om det istället.
    Omoget eller inte så är människan skapt för att få barn tidigt, tro det eller ej....
    Dessutom så är man mer öppen när man är ung och har inte skapt en massa rutiner och måsten...

• ElinaNikki

Varför dela in det i fack... Människan är skapt för att få barn ung. Det är vi som lever i en sjuk värld och tror att det måste vara på ett visst sätt, att man ska ha ett visst liv innan man får barn och ha si o så många pengar på banken.

• ElinaNikki

Det är så roligt att människor tror att man är på ett visst vis bara för att man resonerar på ett visst vis. Jag bor själv i bostadsrätt, i en femma utan lån och fick barn när jag var 25. Tidigare hade inte jag velat eller varit mogen för barn. Men andra kan ju vara det, och bara barnen är önskade så är ju allt bra eller hur. Men det är så många idag som tror att livet ska var på ett viss vis bara för att man ska va berättigad att få skaffa barn. Denna tjejjen älskar ju bevisligen sitt barn och lever dessutom inte på soc som så många tror att hon gjorde. Dessutom sökte hon bara kontakt med yngre mammor, vad är det för fel i det. Sen är det oerhört provocerande för äldre besservissrar som alltid tror sej veta bättre.

Svar på tråden 14år&gravid