Tealhawk skrev 2012-05-23 13:51:41 följande:
Nej det är inget win/win att ha sin 14-åring med eget barn boende hos sig. Det är för det första ett misslyckande i sin egen föräldraroll att man inte lyckats få sitt barn att fatta att barn inte ska ha barn. Sedan finns det inget positivt att inte kunna försörja sig själv och ett eget hushåll, speciellt som förälder. Vad sätter man för exempel för sitt eget barn? Man visar att det är ok att fucka upp hur som helst för att andra kan ändå ta hand om en.
Innan folk börjar aggra på mig för att jag bara är 20, så är jag 3 utbildningsgrader över henne, har eget hushåll och har haft både heltid och deltidsjobb innan jag fick barn. Dessutom hade min mamma lärt mig (nej hon behövde inte ens, jag fattade själv) att det är så otroligt in i norden korkat att skaffa barn innan man ens gått ut högstadiet.
Tack! Äntligen någon med lite hjärna..
"Lyssna inte på alla idioter, dom är idioter för att dom säger sanningen, och vi vill inte lyssna, för vi tycker att det är win att bo hemma och bli försörjd av sin mamma innan man hunnit skaffa sig en utbildning"..