• Tealhawk

14år&gravid

Chazz Michael Michaels skrev 2012-05-23 12:29:10 följande:
    Kommer min dotter hem och säger att hon är gravid när hon är nyss fyllda 14 har jag misslyckats kapitalt som förälder.

Vadå livsval? I den åldern är man inte mogen att ta den sortens beslut. 
    Tack Chazz. Du säger allt jag inte orkar bli flame:ad för <3
  • Tealhawk
    sessan 3 skrev 2012-05-23 13:45:41 följande:
    hej.

vill börja med att säga till dig att skita i alla kränkande inlägg du får.

mognad sitter i huvudet inte på ett papper som talar om hur gammal man är.

och var man bor kan folk ta och skita i. skulle din mamma slängt ut er? vad hade hon varit för mamma/mormor då?

det är en win/win situation.

du får förhoppningsvis lite avlastning ( vilket alla mammor behöver, oavsett ålder) och z och z's mormor får en nära realation. man kommer oxå ofta sin egen mamma väldigt nära när man får barn. 

jag ser då inga nackdelar med att bo som du gör. och en mormor köper väl alltid en väldig massa saker till sitt första barnbarn. ( efter ekonomi alltså)   

att man alltid ska bli nerklankad här på FL. SKÄRPNING FÖR FAN!

Z har tak över huvudet, får mat och en nära realation till både mamma och mormor. och pappan finns med i bilden. inte fan stannar man ihop för man är mellan 20-55 år.

jag hoppas du hittar fler vänner som du efterlyste. 

JAG önskar er all lycka i livet!     

Nej det är inget win/win att ha sin 14-åring med eget barn boende hos sig. Det är för det första ett misslyckande i sin egen föräldraroll att man inte lyckats få sitt barn att fatta att barn inte ska ha barn. Sedan finns det inget positivt att inte kunna försörja sig själv och ett eget hushåll, speciellt som förälder. Vad sätter man för exempel för sitt eget barn? Man visar att det är ok att fucka upp hur som helst för att andra kan ändå ta hand om en.

Innan folk börjar aggra på mig för att jag bara är 20, så är jag 3 utbildningsgrader över henne, har eget hushåll och har haft både heltid och deltidsjobb innan jag fick barn. Dessutom hade min mamma lärt mig (nej hon behövde inte ens, jag fattade själv) att det är så otroligt in i norden korkat att skaffa barn innan man ens gått ut högstadiet.
  • Tealhawk
    Carolajnen skrev 2012-05-23 14:35:01 följande:
    Woho! Jag är 1% :) fyller 24 väntar mitt första, högst planerade barn med min fästman. Är hantverkare så tjänar mer än många med högskoleutbildning. ;) det jag försvarar henne mot är den vuxenmobbningen som förekommit från och till i den här tråden. Många verkar även ha lässvårigheter, för hon efterlyste inte andras åsikt ang hennes val utan likasinnade som man kan bolla med. Högst normalt. Något annat jag även reagerar på är att trots att hennes dotter är född så är folk framme med pekfingret och trycker ner. Herregud vad vill ni att hon ska göra? Köra upp dottern dit hon kom ifrån och göra om göra rätt!?
    Det är awesome att vara the 1%, men du min vän är det inte. du är 24 = inte ung förälder. Du är normalgammal för att få ditt första barn. Grattis! Jag är ung, men skulle aldrig stämpla mig som ung förälder då den termen är förkastlig. Är man 14 är man ett barn och borde inte ha barn.

Jo jag vet, skadan är skedd, men det finns fler än TS här inne som är ca 14 och drömmer om barn. Det behövs folk som spräcker bubblan för dem också samt att "unga föräldrar" har en dålig vana att skaffa fler barn tätt inpå ist för att göra hederliga medborgare av sig själva.
  • Tealhawk
    Carolajnen skrev 2012-05-23 14:44:34 följande:
    Men va? Du skrev att 99% är unga mammor, jag skrev att ja härligt då är jag 1% (vilket är den lilla del som inte är unga mammor) så vad jiddrar du om?
    Sorry >_______> För mycket puckade inlägg här inne som smittar av sig tror jag. Slog om helt fel i hjärnan så jag läste tvärtom.
  • Tealhawk
    médaillon skrev 2012-05-23 14:46:31 följande:
    Synd om din dotter då som har en förälder som känner sig så. Förstår inte heller varför det skulle vara ett misslyckande som förälder bara för barnet har sex när den är 14 år. Varför få det till att bli en sak som handlar om dig när det inte ens behöver göra det. Lite underligt.

Jag hade stöttat min dotter om hon hade velat behålla sitt barn. Det hade varit jobbigt och såklart inte den situationen man kanske hade sett framför sig, men det är ju som det är.
    För att det blir en sak som handlar om honom om hans barn blir gravid?! Som TS själv säger så bor ju hon hemma hos sin mamma, då är det hennes angelägenhet i högsta grad.
Svar på tråden 14år&gravid