Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barnen

Ammar alltid Liam på kvällen. Ibland somnar han vid bröstet i soffan och då lägger jag honom i vaggan när jag lägger mig. Annars får han snutta när jag lägger mig och sen sover han i sin säng. Brukar läggs ner honom precis innan han somnar, så han får öva på att somna utan bröstet.

Har nämligen en dotter som vägrar somna utan flaska, trots napp. Vill undvika samma här...

• Baby1112

Inatt sov Liam från 22 till klockan 4. Sedan åt han och sov vidare till sju. Helt imponerad!!! Hoppas det håller i sig... :D

Fick min mens i morse. Känns sådär. Men började äta cetazette för någon vecka sedan. Har för mig att jag läst någonstans att man kan få blödning av dem?
    Någon med erfarenhet?

HeavyD: Kul att du tittar förbi i tråden. ;) Jag hade försökt pumpa ut och sett till att öva på flaska lite, så hon provat någon gång innan du åker.
    Sen hade jag tagit med mig pumpen och försökt pumpa ur två gånger kanske. Vid lunch och när mer det kan passa.
    Hoppas det går bra!

• Baby1112

HeavyD: du kan ju ge ersättning också. Men tror brösten kommer bli spända om du inte pumpar ur när du är borta. Plus att det är bättre att pumpa för att hålla uppe produktionen.

• Baby1112

Jag har fått mensen fast jag helammar. Äter visserligen cerazette nu.
    Men började blöda i förrgår och igår kom värken, idag finnarna. :(

• Baby1112

Liam har också sina reflexer. Speciellt när man lägger ner honom i sängen. Han sprattlar som bara den... :)

Underbarapojke: på efterkollen med dottern pratade vi om förlossningen, hur mammarollen funkade, om sexet kommit igång och p-medel. Blev erbjuden Gyn undersökning men tackade nej.
    Tog kanske 20 minuter.

• Baby1112

Bumman: det är BM som gör den. Men jag tyckte också det skulle kännas konstigt eftersom hon inte gjort det innan. :)
    Men jag hade ändå inga problem så jag hade inget behov av undersökning.

• Baby1112

Uddabus: använder en kräm som heter Borago och är mot skorv. Funkar jättebra tycker jag. Bara att smörja in, sen trillar det bort av sig självt.

• Baby1112

Två månaders koll idag. Allt såg fint ut. Han ligger en kurva över på vikten. :)

Har också läst Somna utan gråt. Testade den då dottern vägrade sova på nätterna. Provade lite tips ur den och det funkade. Inget mera skrik. Skulle inte klara av att låta mina barn skrika sig till sömns.
    Var på semester med släkten och svägerskan körde stenhårt på att bara lämna barnet i rummet och gå ut. Sen gå in och ut igen. Utan att plocka upp. Tredje kvällen var jag tvungen att gå ut vid läggdags, klarade inte av att lyssna. Får panik själv. :/

• Baby1112

Bad brukar vara okej när naveln läkt och om de väger över 4,5 kg.
    Men tänk på att hålla dig typ i relax avd där det är varmt. Här har de babysim i relaxen (34 grader) till ca ett års ålder (10 kg) då de går in i den vanliga små barns bassängen.
    Det är tydligen först då de klarar lite kallare vatten.

• Baby1112

Här får storasyster bada första omgången med start på lördag och så hoppas jag på att få med Liam på babysim med start i oktober.
    Är ju så himla mysigt!!!

Är ju så mycket själv med barnen då mannen jobbar väldigt oregelbundet, så en simmare åt gången! :)

Svar på tråden Juni-barnen