Juni-barnen
Grattis AAEV!!! Vilket fint namn ni valt!!! :)
Grattis AAEV!!! Vilket fint namn ni valt!!! :)
Igår kväll fick Liam ersättning vid kvälls amningen och sov från tio till halv två, åt en lite stund och sov vidare till fem. I egen säng!
Känner mig helt utvilad idag!!!
Hoppas det håller i sig...
Jag som precis läst på och tyckte att kopparspiral verkade bra eftersom det var utan hormoner.
Men det verkar bli bebisar med den ju, om man kollar här i tråden! :)
Grattis Luna! :)
Zenoble: tror min mens också hoppat igång. Det blöder som det och jag har någon typ av molande värk i magen...
Trodde först det var avslaget som kom igång igen, det har nämligen också hoppat lite hur som.
Men det här känns lite annorlunda...
PetraK: Har 13 månader mellan mina två. Liam är nu sex veckor. Första månaden var knölig. Kanske mest för att jag blev snittad och inte var så pigg och kunde lyfta min dotter något alls första tiden. Allt blev så omständigt och jag hade ont. :/
I början gallskrek hon varje gång Liam lät, nu försöker hon ge honom sin napp och klappa på honom. Är bara på natten hon lackar ur och skriker om han väcker henne.
Annars tycker hon mest han är tråkig eftersom han inte kan leka. Så hon bryr sig inte så mycket. Hon har accepterar att han finns.
Ibland blir hon sur och ledsen när jag ammar och inte kan hjälpa eller leka med henne på en gång. Men det blir bättre hela tiden.
Hon vill också bli buren mer nu, förmodligen för att vi bär lillebror hela tiden.
Så nu när alla kommit in i sina nya roller tror jag bara det kommer bli roligare och roligare. Tufft, ja. Men helt klart värt det! :)
Lenis21: Båda mina barn har ett storkbett mitt i pannan mellan ögonen. Dottern är drygt ett år och hennes märke har bleknat lite, men är fortfarande rött. Hoppas på att det bleknar lite mer med tiden.
Ammar ofta offentligt när vi är ute. Nu hänger han i sjal för det mesta så jag ammar ju även i den, eller ja den täcker ju över huvudet.
Har jag ingen sjal eller filt kör jag ändå. Drar upp tröjan, lägger bebis, öppnar bh och lägger till. Då syns inget ändå.
Är inte känslig av mig, men vet att andra kan störas så jag försöker täcka så gott det går. Men är bebis hungrig, så matar jag. Enkelt!!!
Hellre en tyst bebis vid ett bröst än en gallskrikande bebis i vagn. Tror de flesta skulle välja det on man frågade... :)
Nyss hemkomna från en vecka på västkusten. Ska bli skönt att ha sin egen säng igen. Nätterna har varit lite stökiga då mannen snarkar och Olivia vaknar varje gång Liam ska äta på natten.
Men annars har det funkat bra. Var lite nervös eftersom vi valde att bara ta med sulkyn till storasyster. Men Liam har hängt i sjal hela veckan och det har funkat toppen.
Mycket offentlig amning och övning på att åka bil med vansinniga barn.
Har varit en lärorik vecka!!! : D